facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

У Миколаївській та Херсонській областях створять механізми координації реагування на гуманітарні виклики

Дата публікації: 12.10.2023

Галина Колесник, керівниця комунікаційного кластеру Мережі правового розвитку

Із вересня Мережа правового розвитку спільно із чеською організацією “Людина в біді” (People In Need) почала впроваджувати проєкт “Підтримка волонтерських груп на передовій, просування норм міжнародного гуманітарного права та сприяння ефективному гуманітарному реагуванню в України” за фінансової підтримки Уряду Великобританії.

Завдяки цій ініціативі, яка триватиме до березня 2024 року в Миколаївській та Херсонській областях, будуть розроблені координаційні механізми гуманітарного реагування, зокрема, розподілу гуманітарної допомоги. Посилиться спроможність місцевої влади найбільш постраждалих та деокупованих громад та активістів відповідати на безпекові виклики та оцінювати потреби громад не лише захисту, а й відновлення.

Створенням координаційного механізму гуманітарного реагування

опікуватиметься ГС “Мережа правового розвитку”. Він базуватиметься на вже працюючому механізмі у Харківській і Запорізькій областях. Координація з питань гуманітарного реагування проходитиме як безпосередньо на обласному, так і на рівні громад. Аби він набув сталості, заплановано імплементувати механізм, його розвиток і підтримку в самі програмні документи та стратегію місцевих громад.

Передуватиме цьому кропітка робота щодо збору і аналізу даних надавачів гуманітарної допомоги, прийняття і обробка запитів на евакуацію з Миколаївської і Херсонської областей, налагодження великої кількості локальних партнерств.

Ці та інші активності покликані подолати виклики, які існують у Миколаївській і Херсонській областях.

Перш за все, це низькій рівень довіри населення до будь-яких механізмів до збору та задоволення їхніх потреб. Багато хто не отримав ефективної допомоги. Замість того, що потрібно, людям часто пропонують, те, що є в наявності. Тож мешканці/-ки громад дуже насторожено сприймають будь-які гуманітарні місії.

Із одного боку, кілька гуманітарних місій, які хочуть задовольнити гуманітарні потреби людей, можуть відвідати одну й ту ж громаду, здебільшого не координуючись між собою. Із іншого боку, представники місцевої влади збирають потреби, задовольняють або не задовольняють їх, але без координації з гуманітарними місіями.

Часто задоволення потреб відбувається за залишковим принципом. Люди отримують не те, що вони просили, а те, що їм привезли. При цьому місцеві жителі від цього не відмовляються, а приймають все, що можуть аби хоча б якусь частину використати за призначенням, а щось обміняти або продати та дістати необхідні для них ресурси.

Тож щоб зрозуміти, хто з ким працює, та яку допомогу надає, додатково буде проводитись мапування послуг на території громад, надавачів цих послуг та інших зацікавлених сторін, які безпосередньо пов’язані з гуманітарним реагуванням.

Паралельно проходитиме напрацювання механізму, за яким ми збираємо інформацію про потреби від місцевого населення, їх обробкою та аналізом. 

Інформацію про гуманітарні потреби за розробленою методологією будуть збирати монітори гуманітарного реагування. Вони та команди органів місцевого самоврядування, місцевих організацій матимуть постійний супровід і підтримку для посилення ефективності щодо гуманітарного реагування і взаємодії один з одним та якнайкращого задоволення потреб жителів громад.

Цей матеріал створений за фінансової допомоги Великобританії від уряду Великобританії, висловлені погляди не обов’язково відображають офіційну політику уряду Великобританії.

  • Контакти для звʼязку
    Платформа Link
  • Email link@ldn.org.ua
  • Тел. 0 800 33 111 3 (безкоштовно в межах України)

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×