І субсидію відновила, і бюрократів приструнила
Дата публікації: 13.09.2018
Автор: ІРЦ «Правовий Простір»
Жінці, якій незаконно відмовили у субсидії, допомагали одразу два юристи Херсонського офісу Мережі правового розвитку. Боротися за свої права клієнтці довелося нелегко, долаючи численні бюрократичні перепони. Але спільними зусиллями все вдалося.
За правовою допомогою до Офісу при громадській організації «ІРЦ «Правовий простір» Алла Миколаївна, пенсіонерка з Херсона, звернулася у розпачі. Зі сльозами на очах жінка розповіла адвокату, юристу Офісу Сергію Плахотнюку, що у травні 2018 року перенесла дві важкі операції, після яких тяжко оговтувалася, що витратила на лікування багато коштів. І от, перебуваючи в лікарні, дізналася, що їй відмовили у продовженні житлової субсидії на новий період, починаючи з червня 2018 року.
- Це було дивно чути, адже з розрахункових документів, які пред’явила жінка, слідувало, що у неї не було житлово-комунальної заборгованості. Навпаки, навіть була переплата, – говорить Сергій Плахотнюк.
Не маючи на руках жодного документа, який би підтверджував дійсність такої відмови, адвокат сформував заяву до органу, у компетенції якого було це питання, щоб там підтвердили факт відмови і вказали на причину. В даному випадку це було Управління соціального захисту населення Суворовського району міста Херсона (далі – Управління).
Таку заяву* (на фото) Сергій Плахотнюк підготував того ж дня, і пані Алла одразу подала її до Управління.
У своєму листі від 26 червня 2018 року Управління повідомило, що жінці відмовили у продовженні субсидії на підставі підпункту 5 пункту 6 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ від 21 жовтня 1995 року № 848 (далі – Положення), у зв’язку з тим, що за даними міського комунального підприємства «Херсонтеплоенерго» станом на 01 червня 2018 року за жінкою числився борг за споживання послуг із теплопостачання у розмірі 3 770,89 грн.
Відповідно до зазначеного у листі підпункту Положення, Управління було зобов’язано не продовжувати житлову субсидію у випадку, якщо отримало інформацію про наявність простроченої понад два місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.
Примітка: 20 неоподатковуваних мінімумів – це 340 грн, зважаючи на те, що 1 неоподатковуваний мінімум становить 17 грн.
- Отже, з отриманого листа стало відомо про причину відмови, але це ніяк не співвідносилося з інформацією в розрахункових документах, які пред’явила жінка, а тому ми вирішили направити нову заяву до МКП «Херсонтеплоенерго»- до організації, що подала довідку про заборгованість до Управління, яка, в свою чергу, і стала причиною відмови жінці у продовженні житлової субсидії, – уточнює Сергій Плахотнюк.
Цю заяву (на фото) підготував юрист Офісу Костянтин Капошилін.
Алла Миколаївна подала її до «Херсонтеплоенерго» 25 червня 2018 року. І вже наступного дня, 26 червня, з жінкою зв’язався один зі співробітників МКП «Херсонтеплоенерго» і повідомив, що відповідь на її заяву готова, просив прийти забрати листа.
З відповіді слідувало, що житлову субсидію жінці не продовжили через помилку, яку допустили працівники Управління, коли затребували у «Херсонтеплоенерго» відомості про наявність або відсутність у неї житлово-комунальної заборгованості. Так, хтось невірно зазначив особовий рахунок жінки: помилився однією цифрою в номері, тому відомості про заборгованість були надані стосовно іншого особового рахунку. А в Алли Миколаївни, дійсно, була переплата на суму близько 500 грн.
Далі МКП «Херсонтеплоенерго» листом звернулося до Управління щодо виправлення помилок.
Здавалося б, на цьому справа мала завершитися хепі ендом. Але ж ні! Після цього жінка була вимушена ще двічі їздити до Управління, де її перенаправляли з кабінету в кабінет, допоки у пенсіонерки не урвався терпець. І тоді вона промовила «чарівні слова»: «Досить мене ганяти! Дайте мені довідку, а ні, то я з адвокатом буду з вами судитися!».
- Не повірите, але, за словами жінки, працівники Управління, які до того навіть в її сторону не дивилися, забігали по кабінетах і вже за годину у неї на руках був таки той вистражданий документ – «Повідомлення про призначення субсидії на ЖКП», з якого слідувало, що жінці було продовжено житлову субсидію з травня 2018 року по вересень 2018 року включно, – розповідає Сергій Плахотнюк.
І зазначає, що ця історія – зовсім не про поганих і хороших (у житті трапляється різне), а про те, що досягає результату лише той, хто діє і відстоює свої права. Зокрема, за підтримки юристів системи безоплатної правової допомоги.
Повідомлення про призначення субсидії на житлово-комунальні послуги.
Подяка від Алли Миколаївни співробітникам Херсонського офісу Мережі правового розвитку.
*Всі документи по справі – у додатку до статті.
P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».
Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Прикріплені файли
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Поширте у соцмережах
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.