Інформаційний дайджест щодо актуальних правових питань у громадах за даними Мережі правового розвитку ІІІ квартал 2019 року
Дата публікації: 21.10.2019
Виконавчою дирекцією Мережі правового розвитку був проведений аналіз звернень громадян за наданням первинної правової допомоги за ІІІ квартал 2019 року. Найбільшу кількість консультацій офіси надали з приводу сімейних питань.
Інтерактивна графіка (можна сортувати за категоріями, збільшувати на весь екран):
Застереження!
- Інформація зібрана відповідно до даних системи клієнт-менеджменту Громадської спілки “Мережа правового розвитку” та ілюструє зареєстровану інформації по наданим консультаціям в офісах та через онлайн-чат на сайті Мережі.
- Інформація збирається офісами Мережі у відповідних населених пунктах, тому звернення можуть не ілюструвати тенденцію на всю область, а лише на клієнтську аудиторію організацій цих населених пунктів. Із повним переліком населених пунктів, у яких розташовані офіси Мережі правового розвитку, ви можете ознайомитись за посиланням: https://ldn.org.ua/office/
У переважній більшості клієнтам були надані консультації і лише у окремих випадках була надана допомога у підготовці документів.
Із рейтингом ТОП 5 офісів за кількістю наданих консультацій ви можете ознайомитись на графіку нижче:
Найбільше консультацій було надано Громадською організацією “ІРЦ “Правовий простір” – 348, трохи менше ЧМГО “Чугуївська правова група” – 297.
ТОП 5 категорій справ за популярністю серед клієнтів:
Цікаву інформацію може надати аналіз справ по конкретних областях. Ми обрали ТОП 5 областей за кількістю звернень та проаналізували категорії справ, з якими звертаються клієнти. ( Інформація найбільш достовірна для таких населених пунктів: Херсонська область: смт. Білозерка, місто Херсон, місто Скадовськ. Харківська область: місто Чугуїв, смт Дворічна. Луганська область: місто Новоайдар, місто Сєвєродонецьк. Київська область: місто Біла-церква. Чернігівська область: місто Чернігів.)
На графіку можна прослідкувати, що сімейні справи є найбільшою категорією за кількістю звернень. Вона займає від 11,24% у Луганській області до 22,46% у Чернігівській.
Житлові питання найбільше турбують клієнтів Чернігівської (15,94%)та Херсонської (11,24%) областей, натомість для Харківської, Луганської та Київської областей ці питання не є надто гострими.
Натомість для Харківської області є актуальним питання встановлення фактів, що мають юридичне значення (встановлення факту народження, смерті, безвісти зниклої особи). За ІІІ квартал 2019 року за цією категорією консультацій звернулось 36 клієнтів, що становить 9,68% від загальної кількості звернень.
Питання у сфері медичного обслуговування найбільш актуальні для мешканців Луганської області (9,30%) хоча в інших областях звернення із цих питань є дуже мізерними.
11 клієнтів звернулись до Чернігівського офісу Мережі правового розвитку при громадській організації “Чернігівська правозахисна група” (7,97%) щодо консультації на тему оскарження рішень суб’єктів владних повноважень, хоча для інших областей із ТОП 5 це не є надто розповсюдженою темою.
Питання соціального забезпечення, в тому числі, учасників бойових дій, коливається від 5,07% до 12,02% по всіх областях. Так само актуальними є питання успадкування від 6,52% у Чернігівській до 13,64% у Київській області. Питання трудових відносин найбільш актуальне у Чернігівській області – 14,49%, найменше – у Харківській – 4,84%.
Цікавим для аналізу є розподіл справ по офісах Мережі. Для аналізу ми відібрали ті організації, які за ІІІ квартал 2019 року надали більше 90 консультацій. Цей розподіл переважно підтверджує попередні тези.
Так, зокрема офіс Мережі правового розвитку при громадській організації “Фонд сільських громад Дворічанщини” надав 18 консультацій щодо встановлення фактів, що мають юридичне значення – 21,18%, а офіс при “Чугуївській правозахисній групі” надав 19 таких консультацій, що становить 6,67% від їх загальної кількості за ІІІ квартал.
Питання, що стосуються неприбуткових організацій, по всіх офісах не користуються особливою популярністю. Найбільший відсоток консультацій було надано офісом при громадській організації “Громадська платформа” – 4,76%
Житлові питання найбільше турбували клієнтів офісів при Чернігівському громадському комітеті захисту прав людини – 15,94%, Херсонській обласній організації Комітету Виборців України, 11,39%, Білозерського центру регіонального розвитку – 12,80% та “ІРЦ “Правовий Простір” – 11,08% (три останні організації знаходяться в місті Херсон та Херсонській області).
Також клієнтів офісу при громадській організації “ІРЦ “Правовий простір” найбільше серед усіх турбували питання житлово-комунальної сфери – 16,92% ці питання турбували і 12,66% клієнтів офісу при Херсонській обласній організації Комітету Виборців України.
Земельні питання переважно турбували клієнтів громадської організації “Фонд сільських громад Дворічанщини” – 18, 82% від кількості їх клієнтів та 10,90% клієнтів Білозерського офісу Мережі правового розвитку.
Найбільш актуальними майже для всіх офісів були сімейні питання.
Цікавим для аналізу, також є віковий розподіл клієнтів, які звернулись до офісів Мережі правового розвитку у ІІІ кварталі 2019 року.
Сімейні справи найбільш актуальні для клієнтів віком від 27 до 45 років, потім кількість цих справ суттєво зменшується.
Консультації щодо банківської сфери, житлових питань, соціального забезпечення та сфери встановлення фактів, що мають юридичне значення, переважно актуальне для всіх вікових категорій.
Справи про пенсійне забезпечення стають актуальними для осіб віком від 59 років.
Цікавим для офісів Мережі правового розвитку є аналіз каналів комунікації, через які прийшли клієнти.
На цих трьох графіках можна прослідкувати, що найбільша кількість клієнтів дізналась про послуги офісів Мережі правового розвитку через пораду знайомих та друзів. Ця тенденція спостерігається для всіх офісів та вікових груп, а також каналів консультації (в офісі або онлайн). Також частина клієнтів дізналась про послуги за допомогою мережі Інтернет. Це більшою мірою характерно для клієнтів, які отримали консультацію онлайн. За віковим розподілом це характерно для клієнтів віком від 20 до 42 років. Інтернет як канал залучення клієнтів більше використовується громадськими організаціями: “Правова єдність” (м. Біла Церква) – 22,97%, “Чернігівський громадський комітет захисту прав людини” (м. Чернігів) – 20%, “Суспільна служба правової допомоги” (м. Новоайдар) – 36,67%, “Агенція демократичного розвитку Донбасу” (м. Слов’янськ) – 46,59%, “Громадська платформа” (м. Сєвєродонецьк) – 35,8%, “Перспектива Нова” (м. Кам’янка бузька) – 42,86%, “Асоціація юристів Кам’янця-Подільського” (м. Кам’янець-Подільський) – 30,77%.
Зовнішні інформаційні вивіски залучили 64 клієнта до Херсонського офісу Мережі правового розвитку при громадській організації “ІРЦ “Правовий простір” – 26,45%.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.