Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Адміністративна відповідальність за порушення правил карантину: досвід Херсона

Адвокат, керівник Херсонського офісу Мережі правового розвитку при ІРЦ Правовий простір Сергій Плахотнюк проаналізував законодавство щодо мір і заходів, які наша держава вживає задля поширення коронавірусної хвороби (COVID-19). Правник подає обов’язковий до виконання на території міста список правил щодо карантину, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, за порушення яких можливе притягнення до адміністративної відповідальності.

Верховна Рада України 17 березня 20120 року прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)». Ним, серед іншого, за порушення правил карантину було введено адміністративну відповідальність.

Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) було доповнено статтею 44-3 («Порушення правил щодо карантину людей») наступного змісту:

«Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними захворюваннями,

– тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб – у розмірі від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Дана стаття чітко не вказує на діяння (дію або бездіяльність), за вчинення яких настає адміністративна відповідальність, а відсилає до необмеженого кола інших нормативно-правових актів, які встановлюють правила щодо карантину людей, санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні правила і норми.

Станом на сьогодні, на території міста Херсона поширюють свою дію наступні нормативно-правові акти, які встановлюють правила щодо карантину людей, санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні правила і норми:

Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06 квітня 2000 року № 1645-III;

Правила санітарної охорони території України, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2011 року № 893;

Протокол № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-економічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року;

Постанова Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 року № 211;

Рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 13 березня 2020 року (введено в дію Указом Президента України від 13 березня 2020 року № 87/2020);

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211» від 16 березня 2020 року № 215;

Протокол № 12 Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 16 березня 2020 року (Херсонська обласна державна адміністрація);

Протокол № 10 позачергового засідання Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 16 березня 2020 року (Виконавчий комітет Херсонської міської ради).

Ознайомившись з усіма цими документами, можна скласти наступний список правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, обов’язковий до виконання всіма на території міста Херсона, тобто тих правил і норм, за порушення яких можливе притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 44-3 КУпАП:

Постійні

  1. Заборонено особам, які хворіють на інфекційні хвороби чи є бактеріоносіями:

– не вживати рекомендованих медичними працівниками заходів для запобігання поширенню інфекційних хвороб;

– не виконувати вимоги та рекомендації медичних працівників щодо порядку та умов лікування, дотримуватися режиму роботи закладів охорони здоров’я та наукових установ, у яких вони лікуються;

– не проходити у встановлені строки необхідні медичні огляди та обстеження.

Тобто, це стосується випадків, коли хворі покидають місце карантину (лікарню, окреме жиле приміщення тощо), не вживають інших заходів  для запобігання поширенню інфекційних хвороб, рекомендованих медичними працівниками та інше.

Тимчасові

1. Заборони проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

2. Заборона роботи об’єктів загального користування незалежно від форми власності та підпорядкування:

– кінотеатрів, театрів, музеїв, галерей, бібліотек та інших культурних і

розважальних закладів;

– дитячих розважальних центрів та клубів, майданчиків, у тому числі

спортивних;

– фітнес-клубів, тренажерних залів, басейнів, спортивних майданчиків та

стадіонів;

– усіх магазинів, крім продуктових та аптек;

– торговельно-розважальних центрів;

– будівельних ринків та інших (крім продуктових);

– ресторанів, закладів громадського харчування, серед іншого у готелях, барів, клубів, кафе, дискотек, пабів;

– промислових та сільськогосподарських ринків;

– перукарні, установи побутового обслуговування (салони краси);

– інших закладів та установ (під особисту відповідальність керівника);

3. Заборона надання планової стоматологічної допомоги у всіх стоматологічних закладах усіх типів форм власності;

4. Заборона проведення планових заходів з госпіталізації і планових операцій, крім термінових і невідкладних;

5. Заборона перевезення понад 10 пасажирів одночасно в одному транспортному засобі у міському електричному (тролейбус) транспорті, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах у звичайному режимі руху;

6. Заборона перевезення понад 10 пасажирів одночасно в автобусах, які виконують регулярні пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах в режимі маршрутного таксі.

Штраф, передбачений новою статтею, є доволі суттєвим і, станом на березень 2020 року становить для громадян суму від 17 тис грн до 34 тис грн, а для посадових осіб – від 34 тис грн до 170 тис грн.

Справи за цією статтею будуть розглядати районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді). А складати протоколи про адміністративні правопорушення – уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції), органів охорони здоров’я, органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також посадові особи органів місцевого самоврядування, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, – виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад.

Будьте в курсі кожної новини та події — підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00 у будні дні (обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×