Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Авіарейс скасували в період карантину: як повернути гроші за квитки

Катерина Андріївна з Черкас стикнулася з проблемою повернення коштів за авіаквитки під час карантину*, пов’язаного з Covid-19. Жінка придбала квиток за місяць до свого авіарейсу, а коли в зазначений день прийшла до аеропорту, дізналась що її рейс скасували…

Жодних пояснень, чому її не попередили про зміну графіку польотів, пані Катерина не отримала. Аргументували лише тим, що зараз буцімто пандемія Covid-19, тож рейси можуть відміняти чи переносити. В авіакомпанії пасажирці запропонували перенести дату мандрівки, але вона відмовилася і вимагала  повернути кошти за квитки, що «згоріли». Представники авіакомпанії погодилися, але саму процедуру повернення коштів не пояснили. Тому жінка і звернулася за консультацією до Черкаського офісу Мережі правового розвитку, що діє при громадській організації «Центр права».

Юристка організації Юлія Дмитраш проконсультувала Катерину Андріївну, пояснила, що жінка має право на повне відшкодування вартості авіаквитка, для цього їй потрібно написати запит на письмове підтвердження факту скасування рейсу та причини скасування, а також заяву про повернення всіх коштів із вказівкою, що рейс та зміна дати більше не задовольняє її потреби.

Коментує юристка

Взагалі є 2 види повернення коштів  за не використані  авіаквитки: добровільна і вимушена (примусова). (Пункт 2 гл. 1 розділу XVIII «Правил повітряних превезень та обслуговування пасажирів і багажу» (далі – Правила)).

Добровільним поверненням називається, коли пасажир здає квиток без поважної для авіакомпанії причини.

Вимушеним (примусовим) повернення вважаються ті, які сталися за вини перевізника. Це якраз скасування, перенесення чи тривала затримка рейсу. (Пункт 1 гл. 2 розділу XVIII Правил).

Примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюється у випадках скасування, перенесення, затримки рейсу, на який у пасажира заброньовано місце та оформлено квиток. (Пункт 1 гл. 2 розділу XVIII Правил).

У разі примусового повернення сума коштів, що повертається пасажиру, має дорівнювати (зокрема, в нашому випадку, згідно з пунктом 2 гл. 2 розділу XVIII Правил.): якщо жодну частину квитка не використано, сумі, що дорівнює повній вартості квитка за ціною, за якою його було придбано.

Також відповідно до п. 2 гл. 3 розділу XV Про затвердження Авіаційних правил України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу», авіаперевізник, скасовуючи або затримуючи рейс, повинен надавати пасажирам на їх запит пояснення щодо підстав скасування чи затримки рейсу. 

Правилами перевезення авіаперевізника може бути передбачена вимога обов’язкового письмового звернення щодо повернення коштів, тобто написання заяви.

Повернення коштів за невикористаний квиток (його частину) авіаперевізник здійснює за місцем придбання квитка або в головному офісі авіаперевізника (офісі з продажу перевезень авіаперевізника) і в тій валюті, у якій квиток було оплачено.

Тобто і заяву пасажиру потрібно подавати в  авіакомпанію, в якій він купив квиток, або офіс авіаперевізника. Також допускається можливість подати заяву через електронну пошту.

Повернення коштів здійснюється за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, та документів, що підтверджують право на отримання грошових сум.

(пункт 1,6 гл. 1 розділ XVIII. Повернення коштів).

Отримавши консультацію та допомогу у складанні заяви, Катерина Андріївна подала в авіакомпанію документ про повернення всіх коштів за авіаквиток – у визначений законом час пасажирка отримає свої гроші назад.

*Більше інформації щодо актуальних правових (і не тільки) питань, пов’язаних із протидією поширенню пандемії коронавірусу – у нашій Спецкатегорії COVID-19.

P.S. Будьте в курсі кожної новини та події — підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×