Огляд водія для виявлення стану сп’яніння: як мають діяти патрульні

Патрульні зупинили вас і підозрюють у тому, що ви за кермом напідпитку? Щоб перевірити, чи дійсно це так, правоохоронці повинні мати законні підстави і дотримуватися встановлених правил. Яких саме, хто може проводити огляд і чи можна від нього відмовитися, пояснює юрист Татарбунарського офісу Мережі правового розвитку Павло Головатий.

Огляду на стан сп’яніння підлягають водії, щодо яких у поліцейського є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп’яніння згідно з відповідними ознаками.

Ознаки сп’яніння:
– запах алкоголю з рота;
– порушення координації рухів;
– порушення мови;
– виражене тремтіння пальців рук;
– різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя;
– поведінка, що не відповідає обстановці.

Коли і хто може провести огляд для виявлення стану сп’яніння
Огляд на стан сп’яніння проводиться:
– поліцейським на місці зупинки з використанням спеціальних технічних засобів;
– лікарем закладу охорони здоров’я.
Увага! У разі відмови водія від проходження огляду на місці зупинки або його незгоди з результатами огляду, проведеного поліцейським на місці, такий огляд проводиться в найближчому закладі охорони здоров’я.

Порядок проведення огляду поліцейським на місці події
Співробітник поліції проводить огляд на стан сп’яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, які повинні мати сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку. Увага! Перед проведенням огляду на стан сп’яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку.
Огляд на стан сп’яніння на місці зупинки транспортного засобу проводиться в присутності двох свідків. Поліцейські свідками бути не можуть.
Стан алкогольного сп’яніння вважається підтвердженим, якщо цифровий показник більше 0,2 проміле алкоголю в крові. З метою забезпечення достовірності результатів огляду водіїв, які мають бути оглянуті в закладах охорони здоров’я, поліцейський забезпечує доставку цих осіб до найближчого закладу охорони здоров’я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення підстав для його проведення. Результати огляду на стан сп’яніння зазначаються в акті огляду.
Важливо знати. У випадку встановлення стану сп’яніння, результати огляду зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення, до якого долучається акт огляду. Акт огляду складається у двох примірниках, один з яких вручається водію, а другий залишається у поліцейського та/або долучається до протоколу про адміністративне правопорушення у разі встановлення стану сп’яніння.

Порядок проведення огляду в закладах охорони здоров’я
Огляд у закладах охорони здоров’я проводиться лікарем із проведенням лабораторних досліджень.
Важливо знати. Лабораторні дослідження можуть проводитися виключно вимірювальною технікою та обладнанням, яке має сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку.
Дослідження здійснюються на підставі аналізу слини, сечі та змивів з поверхні губ, шкірного покриву обличчя і рук. Може використовуватися кров, якщо неможливо взяти зразки біологічних середовищ, вказаних вище. За результатами огляду на стан сп’яніння та лабораторними дослідженнями складається акт медичного огляду, на підставі якого складається висновок щодо результатів медичного огляду. Зміст висновку повідомляється оглянутій особі в присутності поліцейського.
Увага! Акт медичного огляду особи складається в одному примірнику, який залишається в закладі охорони здоров’я. Висновок щодо результатів медичного огляду складається у трьох примірниках: перший примірник видається поліцейському, другий – водію, а третій залишається в закладі охорони здоров’я.
Кожний випадок огляду на стан сп’яніння у закладі охорони здоров’я реєструється у відповідному журналі.
Запам’ятайте: у кожному випадку водіям слід вимагати від поліцейського чи лікаря медичного закладу виконання кожного етапу процедури проведення огляду.
Висновки щодо результатів медичного огляду осіб на стан сп’яніння, складені з порушенням вимог, вважаються недійсними.
Будь-яке недотримання процедури чи відмова від дотримання є підставою для скасування штрафу.

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

 

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00 у будні дні (обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×