facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Питання — відповідь: Чи можуть споживачеві відшкодувати збитки через перебої в електропостачанні?

Дата публікації: 22.03.2023

Пан Сергій з міста Вашківці Чернівецької області звернувся до Вижницької ГО «Комітет виборців» із запитанням: «Чи можуть мені відшкодувати збитки, які я поніс як споживач через перебої в електропостачанні?».  Юристка Валентина Ткач підготувала роз’яснення.

Валентина Ткач,
юристка ГО “Комітет виборців”.

Якщо, причино виходу з ладу електроприладу є низька або висока напруга в мережі під час увімкнення електроенергії, треба звертатися до оператора системи розподілу електроенергії (обленерго).

Порядок розгляду таких звернень детально регламентовано Главою 13.3 Розділу XIII Кодексу систем розподілу.
Звертатися слід необхідно з письмовою скаргою, в якій вказати насиупне:

  • Всі відомі обставини (число місяць, час) події, що сталася.
  • Яке майно вийшло з ладу.
  • Суму завданих збитків.

Скаргу потрібно надіслати поштовим відправленням з повідомленням про отримання або, заповнивши відповідну форму на сайті підприємства.

Важливо! Складаючи заяву, майте на увазі, що сума вказаних збитків має бути обґрунтованою, тобто необхідною умовою є наявність чеку про придбання товару, або чеку про вартість ремонту, а також документа, що підтверджує причини завданих збитків.

Встановити причини виходу з ладу електроприладу може сервісний центр, який обслуговує відповідний тип товару. Ви як заявник маєте отримати висновок такого центру самостійно, тобто за власний кошт.


Строк розгляду скарги
про відшкодування збитків становить 30 днів. Компанія зобов’язана відшкодувати збитки споживачу завданих недотриманням показників якості електроенергії.

Проте якщо ДТЕК доведе, що вони викликані форс-мажорними обставинами або виникли не за його вини, а за вини споживача, такі збитки не відшкодовуються. У відповіді споживачу надаються всі підтверджуючі матеріали невинуватості.

Відповідно до п. 13.3.5. Кодексу систем розподілу, у разі незгоди з результатами розгляду звернення щодо відшкодування збитків споживач може оскаржити рішення в суді.

Матеріал створено в рамках Ініціативи регіональних координаторів. Ініціатива релізується за підтримки міжнародної благодійної платформи GlobalGiving та Legal Empowerment Fund (програма Fund for Global Human Rights) та Мережі правового розвитку.

Будьте в курсі кожної новини та події підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork


P. S. Більше актуальної інформації на правову та гуманітарну тематику – у спецрубриці #StandWithUkraine. В ній акумулюємо матеріали, які можуть стати в нагоді тим, хто страждає, чиї права порушуються внаслідок війни рф проти України.


ВИ МОЖЕТЕ



НАШУ РОБОТУ СВОЇМ ВНЕСКОМ

Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×