Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Як ФОПам оформити допомогу на дітей на період карантину (+інфографіка та шаблон заяви)

Кабмін України 22 квітня ухвалив рішення про забезпечення додаткових соціальних гарантій на період карантину* для фізичних осіб-підприємців, які мають дітей. Виплати отримають ФОПи, які належать до І та ІІ групи платників єдиного податку та сплачували ЄСВ. Відповіді на найбільш поширені питання щодо порядку виплати цієї допомоги підготували юристи Української гельсінської спілки з прав людини – ініціативи «Варто знати» та приймалень УГСПЛ у Сумах та Маріуполі.

Також у додатку до статті ми прикріплюємо шаблон Заяви про призначення допомоги на дітей фізичним особам ― підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку**
Йоги ви можете завантажити, орздрукувати і заповнити самостійно.

Наприкінці квітня Міністр соціальної політики Марина Лазебна повідомила, що Уряд України виділив кошти в сумі 1,6 млрд грн із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 для надання допомоги на дітей ФОПів, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до першої і другої групи платників єдиного податку, адже більшість з яких працює у сфері послуг та наразі вимушено залишилися без доходів.

Порядок виплати цієї допомоги був затверджений Постановою Кабінету міністрів України № 329 Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми.

Хто може отримати допомогу?
Один із батьків (опікунів) дитини до 10 років(включно), який є  фізичною особою підприємцем, що обрали спрощену систему оподаткування і належать до І та ІІ груп.
Допомога виплачується як громадянам так і іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні.


За яких умов сплачується допомога?

Сплата єдиного соціального внеску за 2019 рік або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації фізичної особи — підприємця.
ВАЖЛИВО! Допомога не призначається на дітей, на яких виплачується компенсація послуги «муніципальна няня».


Куди треба подати документи?

До відповідного територіального підрозділу соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання фізичної особи — підприємця.
СЛІД ПАМ’ЯТАТИ! Допомога на дітей за місцем проживання призначається за умови неотримання зазначеної допомоги за зареєстрованим місцем проживання заявника.


Якій розмір допомоги на одну дитину?

Допомога виплачується на кожну дитину до досягнення нею 10 річного віку (включно).
Розмір допомоги залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 01.01.2020 р., тобто:

— на дитину до 6 років: 1779 грн;

— на дитину від 6 до 10 років: 2218 грн.


На який період призначається допомога?

На період карантину та протягом одного місяця після його закінчення. Допомога призначається з місяця звернення і виплачується щомісячно за повний місяць.


Які документи треба подати?

— Заява на призначення допомоги на дітей ФОП-ам, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до І і ІІ групи платників єдиного податку із зазначенням рахунка в установі уповноваженого банку (бланк);

— копії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років;

— довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);- іноземці (особи без громадянства) подають документ на право постійного проживання в Україні;

— для іноземця та особи без громадянства копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні;

— опікуни – копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки.

ВАРТО ЗНАТИ. Документи органами соцзахисту розглядаються протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви з усіма необхідними документами. Після чого приймається рішення про призначення чи відмову і таке рішення повідомляється заявнику.


Чи можливе звернення за допомогою в електронній формі ?

Так. Відомості в електронному вигляді без надання фотокопій документів, надаються через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. На заяву та документи/відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис заявника.

Список документів фактично той же:

— заява про призначення в електронній формі;

— фотокопії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років або відомості про свідоцтва про народження дітей (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім’я та по батькові дитини, прізвище, ім’я та по батькові батьків);

— фотокопію довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7). Слід зазначити, що цей документ можна також оформити в електронному вигляді на сайті https://portal.pfu.gov.ua/

— фотокопію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);

— фотокопію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

Увага! Допомогу на дітей фізичні особи-підприємці можуть оформити онлайн, заповнивши електронну форму на офіційному веб-сайті Міністерства соціальної політики www.msp.gov.ua  в розділі «е-сервіси» або за посиланням – https://dopomoga2fop.ioc.gov.ua , а також скориставшись Єдиним порталом державних послуг «Дія».

Варто звернути увагу, що часто на стадії приєднання документів при користуванні електронним сервісом Мінсоцполітики не долучається файл довідки Пенсійного Фонду (ОК-7) з ЕЦП і в такому випадку потрібно долучити її скан або образ у pdf.

Куди подавати документи у випадку утворення ОТГ або у сільській місцевості?
Заява з необхідними документами для призначення допомоги на дітей приймається уповноваженими особами, що визначені виконавчими органами сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади, та передається відповідним органам соціального захисту населення.
У сільській місцевості прийняття заяв з необхідними документами для призначення допомоги на дітей і передачу їх відповідним органам соціального захисту населення здійснюють особи, уповноважені виконавчими комітетами сільських і селищних рад.

Якими є підстави припинення виплати допомоги?

  • позбавлення отримувача батьківських прав;
  • відібрання дитини в отримувача без позбавлення батьківських прав;
  • тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;
  • перебування отримувача під вартою на час слідства, у місцях позбавлення волі, за рішенням суду, розшуку отримувача органами Національної поліції;
  • смерті дитини;
  • смерті отримувача.

Виплата допомоги на дітей припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу соціального захисту населення, який призначив допомогу.
ВАРТО ЗНАТИ! У разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги ви зобов’язані протягом трьох робочих днів повідомити про це органам соціального захисту населення.

Чи впливає отримання інших допомог на виплату цієї допомоги?
Ні не впливають. Єдиним виключенням є компенсації послуги “муніципальна няня”.

*Більше інформації щодо актуальних правових (і не тільки) питань, пов’язаних із протидією поширенню пандемії коронавірусу – у нашій Спецкатегорії COVID-19 у  розділі «Правова допомога» за цим посиланням.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×