Особистий кабінет веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду: як створити і як користуватися
Дата публікації: 24.07.2023
Взаємодіяти з Пенсійним фондом України (ПФУ) можна набагато легше та оперативніше. Зареєструвавшись в особистому кабінеті ви отримаєте доступ до онлайн сервісів фонду та весь спектр пенсійних послуг. Як це зробити, роз’яснює юристка Білоцерківської міської громадської організації «Правова єдність» Людмила Власенко.
![](https://ldn.org.ua/wp-content/uploads/2024/01/vlasenko_lyudmyla-scaled-758x1024-1.jpg)
юристка ГО «Правова єдність».
Особистий Кабінет Пенсійного Фонду (ПФУ) — це персональний електронний обліковий запис громадянина на веб-порталі ПФУ, який створюється при реєстрації користувача і забезпечує інформаційний обмін, пов’язаний із наданням послуг в електронному вигляді.
Електронні послуги в особистому кабінеті органи Пенсійного фонду надають безоплатно з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
В особистому кабінеті на веб-порталі електронних послуг ПФУ українці можуть отримати багато послуг.
Так, цей онлайн-сервіс дає такі можливості:
Для громадян:
- подання заяв на призначення та перерахунок пенсій;
- електронна взаємодія з фондом з питань призначення та перерахунку пенсій,
- подання заяв про внесення змін до електронної пенсійної справи;
- оформлення пенсійного посвідчення;
- доступ до електронної пенсійної справи (для пенсіонерів);
- подання сканованих копій трудової книжки, інших даних для оцифрування трудової діяльності;
- перегляд та отримання відомостей про виплачену заробітну плату, сплачені страхові внески, набутий страховий стаж;
- формування в електронному вигляді довідок та/або витягу з реєстру застрахованих осіб з використанням перевірочних кодів;
- перегляд електронних лікарняних в Електронному реєстрі листків непрацездатності;
- внесення/зміни/уточнення даних в реєстрі застрахованих осіб;
- послуга «пенсійний калькулятор» — проведення прогнозного розрахунку майбутньої пенсії;
- подання запитів для підготовки в паперовій формі довідок, інших документів, які заявник одержить під час особистого звернення до органів Фонду;
- дистанційний запис на прийом в сервісні центри;
- заповнення аплікаційних форм для подачі заяв, скарг, пропозицій, запитів в електронній формі тощо;
- одержання та перегляд повідомлень від фонду;
- отримання інформації про стан опрацювання звернень до Фонду;
- замовлення послуги інформування за допомогою СМС-повідомлення;
Для роботодавців:
- доступ до інформації з реєстру застрахованих осіб про працівників за період перебування особи у трудових відносинах із цим роботодавцем;
- стан взаєморозрахунків за зобов’язаннями платника;
- перегляд сформованих електронних лікарняних працівників в Електронному реєстрі листків непрацездатності, формування відповідних розрахунків;
- одержання інформації, необхідної для здійснення оплати тимчасової непрацездатності;
- подання даних для оцифрування трудової діяльності працівників.
Як зареєструватися на сайті
Для реєстрації на веб-порталі ПФУ передбачено два способи:
- Особисто звернутися до територіального органу Пенсійного фонду для оформлення заяви на реєстрацію. При цьому потрібно буде виконати наступні кроки:
– У Пенсійному фонді необхідно оформити заяву. Фахівці ПФУ допоможуть Вам у її заповненні. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам роздрукують розписку про одержання заяви, а також ви отримаєте «реєстраційний код». Цей код є дуже важливим! Він необхідний для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації.
– Завершіть реєстрацію, зайшовши на веб-портал ПФУ за посиланням https://portal.pfu.gov.ua і виберіть пункт меню «Реєстрація» в закладці «Реєстрація за заявою». Заповніть реєстраційну форму. Зверніть увагу, що логін і пароль бажано вибирати такими, що не містять ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту ваших персональних даних.
– Після реєстрації на введену вами електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації ви отримаєте повідомлення веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.
2. Он-лайн реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП)
Ключ ЕЦП може знаходитися на будь-якому носії (наприклад, флешка чи жорсткий диск вашого комп’ютера) або на електронному пенсійному посвідченні (ЕПП).
Для авторизації за ЕЦП з флешки вам потрібно виконати наступні кроки:
1. На екранній формі «Вхід» у закладці «За ЕЦП» ознайомитися зі списком АЦСК (авторизований центр сертифікованих ключів), ЕЦП яких підтримує Веб-портал ПФУ;
2. Якщо у вас ще немає ЕЦП одного з цих АЦСК, вам необхідно звернутися в АЦСК та отримати ЕЦП. Інформацію щодо отримання ЕЦП ви можете знайти в Інтернеті залежно від АЦСК, який ви обрали;
3. Після отримання ЕЦП оберіть пункт головного меню «Вхід» і виконайте перший вхід на портал за ЕЦП (закладка «За ЕЦП»).
Для авторизації за ЕЦП з ЕПП вам потрібно виконати наступні кроки:
1. Якщо у вас ще немає електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), зверніться до органу ПФУ та отримайте ЕПП. Ключ ЕЦП, записаний в Електронному пенсійному посвідченні, створюється автоматично в процесі підготовки вашого особистого Електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). Для використання ЕПП ви маєте пам’ятати PIN-код, який встановили при отриманні ЕПП для додатку ЕЦП.
2. Після отримання ЕПП оберіть пункт головного меню «Вхід» і виконайте перший вхід на портал за ЕПП (закладка «За ЕПП»).
Для авторизації за БанкІД або МобайлІД вам потрібно виконати наступні кроки:
1. Обрати на веб-порталі авторизацію засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації (GOV ID).
2. Відпрацювати авторизацію за БанкІД або МобайлІД на сайті інтегрованої системи електронної ідентифікації.
Важливо! Реєстрація на Веб-порталі здійснюється тільки один раз!
Ви можете отримати індивідуальну консультацію через онлайн-чат Мережі правового розвитку. Чат працює щодня з 10:00 до 16:00. Допомогу надають юристи та юристки правозахисних організацій, які входять до складу Мережі правового розвитку.
P. S. Більше актуальної інформації на правову та гуманітарну тематику – у спецрубриці #StandWithUkraine. В ній акумулюємо матеріали, які можуть стати в нагоді тим, хто страждає, чиї права порушуються внаслідок війни рф проти України.
НАШУ РОБОТУ СВОЇМ ВНЕСКОМ |
Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
![connect](https://ldn.org.ua/wp-content/themes/ldn-2017/img/xtwo-connect.png.pagespeed.ic.jhpVErK68_.png)
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
![support](https://ldn.org.ua/wp-content/themes/ldn-2017/img/xtwo-support.png.pagespeed.ic.0yn-eja8oh.png)
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.