Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Як оскаржити неправомірні рішення та дії медпрацівників в умовах карантину (+шаблон скарги)

У зв’язку з поширенням коронавірусу COVID-19, запровадженням на території України карантину* та інших протиепідеміологічних заходів, питання обізнаності пацієнтів щодо належних їм відповідно до українського законодавства прав у медичній сфері стало ще більш актуальним. Окрім цього, в умовах обмежень права пацієнтів набувають нового вираження. Як оскаржити неправомірні дії медиків,  роз’яснює юристка Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку Інна Малишко.

Також у матеріалі для вашої зручності у додатку до матеріалу ми розміщуємо шаблон Скарги на неправомірні дії медпрацівника. Документ ви зможете роздрукувати і заповнити самостійно.

Відповідно до ст.2 Європейської хартії прав пацієнта, кожен має право на доступність медичних послуг, яких він/вона потребує за станом здоров’я. Медичні служби мають гарантувати рівний доступ для всіх без дискримінації за ознаками наявності фінансових ресурсів, місця проживання, виду захворювання або часу звернення за допомогою.

Конституція України гарантує кожному право на охорону здоров’я медичну допомогу та медичне страхування» (ч.1 ст.49), а держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування» (ч.3 ст.49).

Варто також зазначити, що  кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення та дії медичного працівника якщо його здоров’ю заподіяно шкоди або йому не надано належної медичної допомоги.

Куди поскаржитися на дії медичних працівників

Якщо ви незадоволені діями медпрацівників, у вас є до них претензії — маєте кілька варіантів, куди можна подати скаргу.

Також зі скаргою до Міністерства охорони здоров’я можна звернутися за посиланням https://cutt.ly/ty5tUxt

Куди поскаржитися, якщо з вас вимагають гроші за безоплатні послуги

Якщо ж медпрацівники вимагають грошей за послуги, які є безоплатними — є додаткова можливість: поскаржитись у Національну службу охорони здоров’я (НСЗУ). Скаргу можна подати он-лайн за посиланням https://cutt.ly/my5uW1R або  подзвонити за номером 1677 до контакт-центру НСЗУ.

Як писати скаргу

Письмову скаргу можна відправити поштою або занести особисто.

Скарга має містити:

– прізвище, ім’я, по батькові;

– ваше місце проживання;

– суть скарги;

– ваш підпис і дату подання.

Якщо скарга електронна, то треба вказати електронну пошту, на яку вам надішлють відповідь. Або як можна з вами зв’язатись в інший спосіб.

Також до скарги можна додати документи, необхідні для її розгляду. 

Розгляд скарг — безкоштовний.

Як довго розглядатимуть скаргу

За законодавством України, звернення громадян, в тому числі й скарги, розглядають не довше одного місяця від дня, коли таке звернення надійде.

Скільки часу можуть розглядати звернення

  • до 15 днів – звернення,  які не потребують додаткового вивчення;
  • до 30 днів – звернення,  які потребують додаткового вивчення;
  • до 45 днів – звернення,  вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін; про це мають повідомити людині, яка подала звернення.

Якщо ви не згодні з рішенням по своїй скарзі — маєте право не пізніше, ніж через місяць поскаржитися до органу або посадової особи вищого рівня.

Але те, що ви вже відправили скаргу, не позбавляє вас права паралельно подати на медзаклад у суд.

*Більше інформації щодо актуальних правових (і не тільки) питань, пов’язаних із протидією поширенню пандемії коронавірусу – у нашій Спецкатегорії COVID-19 у  розділі «Правова допомога» за цим посиланням.

Публікація підготовлена в рамках реалізації проекту ПРООН “Громадянське суспільство задля розвитку демократії та прав людини в Україні”, що реалізовується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії.

Матеріали публікації захищені авторським правом. Проте Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні заохочує поширення цієї інформації в некомерційних цілях.

Будьте в курсі кожної новини та події — підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×