facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Як узаконити старі будинки в сільській місцевості

Дата публікації: 06.07.2018

Маєте будиночок, дачу, господарські споруди у сільській місцевості, зведені до серпня 1992 року? Пояснення щодо державної реєстрації права власності на таку нерухомість та зразки корисних документів*, необхідних у процесі оформлення, подають юристи Татарбунарського офісу Мережі правового розвитку Леонід Семененко та Петро Головатий.

Важливо, що найбільш актуальні питання правники сформували за допомоги людей, які «в темі» – учасників «Школи секретарів місцевих рад». В результаті командної роботи правників, секретарів сільських рад та за участі експерта – співробітниці  ЦНАПу Татарбунарської райадміністрації – розробили зразок виписки, який рекомендують для використання у практичній діяльності виконавчих органів місцевого самоврядування. Це дозволить людям уникнути зайвої біганини  владними кабінетами.

Готуючись до чергового засідання «Школи секретарів місцевих рад», фахівці Офісу при  Одеській обласній організації ВГО «Комітет виборців України» провели консультації з секретарями щодо порядку денного та питань, які найбільше їх цікавлять.

Староста Школи Антоніна Шевченко, секретарка Білоліської сільської ради, запропонувала внести до порядку денного питання узаконення старих будинків у сільській місцевості. Крім цього, підготували зразки інформаційної та технологічних карток з надання такого виду послуги та саму форму виписки з погосподарської книги.

  • Ми розуміли, що згідно з чинним законодавством, нерухомість, на яку не оформлено права власності, не є майном людини, яка в ньому проживає і визнається самочинно збудованим, тому для вирішення питання реєстрації потрібно провести певні дії, – говорить Леонід Семененко.

21 червня 2018 року на заняттях в «Школі секретарів місцевих рад» перед її слухачами виступила співробітниця ЦНАПу Татарбунарської районної адміністрації Ольга Крутова, яку керівник Офісу запросив на зустріч із учасниками Школи.

Під час виступу пані Ольга підтвердила, що для здійснення державної реєстрації прав власності (з подальшою видачею відповідного документу про право власності) на об’єкти,  розташовані на територіях сільських рад, які закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі та споруди, прибудови до них, потрібно надавати наступні документи:

1) Технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;

2) Документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси.

Документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав.

У такому випадку заявник у поданій заяві обов’язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки. (Постанова КМ України від 25.12.15 №1127 ) в редакції Постанови КМ України від 23.08.16 №553).

Експертка зауважила, що одним із основних документів є виписка з погосподарської книги, яка надається виконавчим органом сільських рад або відповідною архівною установою.

Керівник Офісу Леонід Семененко, посилаючись на діючу  нормативно-правову базу з питань державної реєстрації старих будинків у сільській місцевості, підкреслив, що для здійснення державної реєстрації прав власності зазначених об’єктів нерухомості, документами, що посвідчують речові права на земельні ділянки під такими об’єктами, можуть також вважатися рішення відповідної сільської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.

Ольга Крутова акцентувала увагу на тому, що державна реєстрація прав власності з подальшою видачею відповідного документа про право власності на об’єкти, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, та на які раніше не здійснювалася державна реєстрація прав власності для осіб, за якими закріплені особові рахунки в погосподарських книгах відповідних сільських рад, здійснюється на підставі поданої заяви та виписки із зазначених книг, наданої виконавчим органом сільських рад або ж відповідною архівною установою, а також інших документів, визначених у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Правники наголосили, що ці документи є стартовими. Тобто для того, щоб розпочати процедуру узаконення нерухомого майна, їх треба подавати обов’язково. Реєстрація прав власності відбувається у ЦНАПі або ж у відділі реєстрації міської ради на підставі поданих документів.

Керівник Офісу запропонував присутнім зразок виписки з погосподарської книги. Учасники обговорили документ та внесли певні зміни, аби він став універсальним документом для кожної сільської ради і державний реєстратор зміг би прийняти його в роботу.

У результаті командної роботи правники та секретарі сільрад розробили зразок виписки, який рекомендують до використання у практичній діяльності виконавчих органів місцевого самоврядування, усім сільським радам району.

Крім цього, така форма виписки надасть людям можливість подавати документ до державного реєстратора і отримати відповідний документ щодо державної реєстрації свого права на житловий будинок.

І це те, що ми повинні робити кожного дня, – зазначає Леонід Семененко. – Надавати послуги громадянам, звільняючи їх від непотрібної біганини по владним кабінетам, бути тими, хто вболіває за людину та надає їй відповідну допомогу.

*Зразки інформаційної картки адміністративної послуги, заяви про видачу виписки з по господарської книги, технологічної картки адміністративної послуги – у додатку до статті.

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

zrazki_dokumentyv

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×