Як зареєструвати благодійний фонд під час війни
Дата публікації: 07.04.2022
Як в умовах воєнного стану зареєструвати благодійний фонд, які відомості й куди необхідно для цього подати, що мають містити установчі документи та статут організації. Ці та інші відповіді – у консультації юриста-практиканта Сумської ГО «Північна правозахисна група» Дмитра Мурача.
В умовах воєнного стану залишається нагальною необхідність забезпечувати достовірність відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. З огляду на це Міністерство юстиції забезпечує можливість виконувати найбільш важливі реєстраційні дії, зокрема державну реєстрацію благодійних організацій і внесення змін до відомостей про них.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164», державну реєстрацію проводять виключно державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, посадові особи Міністерства юстиції, його територіальних органів, які входять до спеціального переліку посадових осіб, що мають право здійснювати реєстрацію в умовах воєнного стану.
Сама реєстрація має проводитися на підставі надісланих заявником державному реєстратору, посадовій особі електронною поштою або за допомоги інших засобів зв’язку документів в електронній формі, що створені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг, або електронних копій документів в паперовій формі.
Електронні копії документів у паперовій формі приймаються за умови підписання таких копій з використанням кваліфікованого електронного підпису заявника. Державний реєстратор, посадова особа проводить перевірку такого підпису через офіційний веб-сайт центрального засвідчувального органу та завантажує результати такої перевірки до реєстру, крім випадків відсутності доступу до зазначеного веб-сайту (https://www.czo.gov.ua/).
Документи, які необхідно для виконання державної реєстрації благодійного фонду включають в себе:
- заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;
- рішення засновників (протокол) про створення благодійного фондустатут благодійного фонду;
- інші установчі документи, що затверджують засновники благодійного фонду чи уповноважені на це особи.
Форма заяви на реєстрацію благодійного фонду – за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/91/f462214n237.docx.
Відповідно до частини 2 статті 14 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», установчі документи повинні містити:
1) найменування благодійної організації;
2) цілі та сфери благодійної діяльності;
3) органи управління благодійної організації, їх склад, компетенцію, порядок діяльності та прийняття ними рішень;
4) порядок призначення, обрання або затвердження членів органів управління благодійної організації, крім вищого органу управління благодійного товариства та благодійного фонду, їх заміщення, зупинення їх повноважень, припинення їх повноважень (відкликання);
5) порядок внесення змін до установчих документів благодійної організації;
6) джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації;
7) підстави та порядок припинення благодійної організації, у тому числі порядок розподілу активів.
Статут благодійного фонду має містити також:
1) умови та порядок прийняття до складу учасників благодійного товариства чи благодійного фонду;
2) права та обов’язки учасників;
3) умови та порядок виключення учасників зі складу учасників благодійного товариства чи благодійного фонду.
Державна реєстрація проводиться невідкладно після отримання у повному обсязі належних документів для державної реєстрації. Якщо документи для державної реєстрації надіслано електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку, таке повідомлення заявнику здійснюється електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку.
Сплата адміністративного збору може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа.
При цьому наголошуємо, що адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним СиламУкраїни, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії.
P. S. Більше актуальної інформації на правову та гуманітарну тематику – у спецрубриці #StandWithUkraine. В ній акумулюємо матеріали, які можуть стати в нагоді тим, хто страждає, чиї права порушуються внаслідок війни РФ проти України.
ВИ МОЖЕТЕ НАШУ РОБОТУ СВОЇМ ВНЕСКОМ |
Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.