facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Харківщина провела публічну дискусію щодо організації БПД

Дата публікації: 04.04.2018

У Чугуєві Харківської області відбулась публічна дискусія щодо організації безоплатної правової допомоги. У ній взяли участь представники державної системи безоплатної правової допомоги (БПД), провайдерів правової допомоги та органів місцевого самоврядування.

Під час зустрічі Роман Лихачов, експерт проекту «Підвищення доступу до правосуддя вразливих верств населення у громадах Волинської, Харківської та Херсонської областей», який впроваджується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя», відзначив, що існує необхідність у визначенні алгоритму дій при виникненні певних типових правових проблем. Для цього, на його думку, було б доцільно розробити покроковий конструктор вирішення проблеми та надавати його запитувачам БПД.

На фото: виступ Романа Лихачова, експерта проекту «Підвищення доступу до правосуддя вразливих верств населення у громадах Волинської, Харківської та Херсонської областей»

За словами Р.Лихачова, найтиповішими питаннями, з якими люди звертаються до Чугуївського та Печенізького судів (крім кримінальних проваджень), а також до провайдерів БПД, є сімейні спори (стягнення аліментів, розлучення, позбавлення батьківських прав). На другому місці знаходяться справи щодо взаємовідносин з банками та спадкових спорів.

Згідно з даними, зібраними Чугуївською правозахисною групою та судом, загалом відзначається низький рівень обізнаності громадян з існуванням інституту БПД; 7% із опитаних взагалі не знають про наявність цієї системи. Деяким громадянам не відомо про те, що вони мають право на отримання безоплатної вторинної правової допомоги. При цьому громадяни більше знають про громадські правозахисні організації, які надають БПД, ніж про державну систему безоплатної правової допомоги.

На основі зібраної від отримувачів БПД інформації щодо якості надання послуг адвокатами системи БПД був зроблений висновок, що якість відповідних послуг знаходиться на достатньо високому рівні. У той же час, з метою більш повної реалізації прав клієнтів БПД, є необхідність створити і надавати кожному клієнту пам’ятку клієнта БПД, де б чітко зазначались його права та обов’язки.

Депутат Чкаловської об’єднаної територіальної громади Маргарита Пономарьова наголосила на необхідності сформувати електронну картку запитувача БПД, доступ до якої мали б різні провайдери. При цьому слід захистити дані клієнта БПД від розголошення.

Вона також вказала, що існує потреба у проведенні на місцевому рівні кампаній з інформування членів територіальних громад щодо організації та діяльності системи БПД. При цьому вона зазначила, що інститути громадянського суспільства, які надають БПД, проводять більш ефективну роботу щодо інформування населення про державну систему БПД, ніж це робить Міністерство юстиції.

На думку М. Пономарьової, з метою швидкого вирішення правових потреб населення існує необхідність налагодження сталої роботи параюристів та проведення SKYPE-консультацій з юристами провайдерів БПД.

Сергій Рогозін, заступник керівника Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, висловився на користь внесення змін до законодавства про безоплатну правову допомогу щодо унормування перенаправлення клієнтів БПД, в тому числі за територіальністю.

Він також зазначив, що існує необхідність проводити періодичний моніторинг перенаправлень клієнтів БПД.

С.Рогозін також запропонував налагодити процес перенаправлення в електронній формі, залучивши до нього адвокатів, які працюють з системою БПД. На його думку, це суттєво спростить процес залучення адвокатів та підвищить швидкість надання правової допомоги та первинного контакту з клієнтом.

ПІд час зустрічі присутнім також були представлені Методологія моніторингу якості перенаправлення звернень запитувачів правової допомоги від провайдерів безоплатної правової допомоги (ОГС) до державної системи надання БПД, а також Протокол про порядок взаємодії суб’єктів надання БПД та перенаправлення запитувачів правової допомоги.

Учасники зустрічі відзначили, що загалом впровадження проекту з перенаправлення призвело до суттєвого підвищення показників звернень за правовою допомогою. Перенаправлення дозволяє максимально охопити кількість тих, хто потребує БПД, сприяючи підвищенню якості надання правової допомоги.

Захід відбувся 5 березня 2018.

Джерело: інформаційні матеріали Чугуївського офісу Мережі правового розвитку при ГО «Чугуївська правозахисна група»

 

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×