facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Прорвало трубу у квартирі: межі відповідальності ЖЕКу та жильців

Дата публікації: 10.12.2018

Автор: ГО «Громадська платформа»

Чоловік ненавмисно затопив сусідів знизу, ситуацію владнав, збитки відшкодував. Але зі звинуваченнями ЖЕКу в тому, що вина аварії лежить виключно на ньому, категорично не погодився: вважав, що порив стався, оскільки старезні іржаві труби – то проблема комунальників. Чи правий він і як діяти далі, чоловікові підказали у Сєвєродонецькому офісі Мережі правового розвитку.

До Офісу при громадській організації «Громадська платформа» за правовою допомогою звернувся Олексій Миколайович Шваюн*, житель Луганщини.  Пояснив, що мешкає на 5-му поверсі 9-поверхового будинку. Якось хотів самостійно замінити прокладку в кухонному крані. Та, коли перекривав воду, труба під мийкою розсипалася. Вода під високим тиском хлинула назовні, і поки чоловік не перекрив центральну подачу води в підвалі, дві квартири – Олексія Миколайовича та сусідів знизу – затопило.

Працівники ЖЕКу, які пізніше прибули на місце події, склали акт, у якому зазначили, що вина в цьому випадку – саме Олексія Шваюна, оскільки він самостійно взявся за ремонт і тепер повинен нести за все відповідальність. Однак Олексій Миколайович акт підписувати відмовився: він був переконаний, що не має нести відповідальність за стан та профілактику труб – це обов’язок ЖЕКу. Акт підписали працівники житлово-комунального підприємства та сусідка.
При цьому питання щодо затоплення сусідів знизу Олексій Миколайович врегулював, кошти на відновлення пошкодженого майна відшкодував.
Тепер він хотів розібратися, як розподіляється відповідальність у ситуації, що склалася, та захистити свої права.

Юристка Офісу Олена Полєтаєва пояснила наступне:
1.Ситуація, що склалася, регулюється Конституцією України та Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 9.11.2017 р. за № 2189-VIII.
2. Згідно з п.2 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець комунальної послуги зобов’язаний:
– вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг у строки, встановлені законодавством;
– своєчасно та власним коштом проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з наданням комунальних послуг, що виникли з його вини.
Порядок оформлення претензій споживачів встановлено ст.27, 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
3. Згідно ст.23 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець послуги з централізованого водопостачання повинен забезпечити її постачання безперервно, з гарантованим рівнем безпеки та величини тиску. Послуга з централізованого водопостачання надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водопостачання, що затверджуються Кабміном України. Відповідальність за неналежне виконання договору регулюється ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
4. Згідно зі ст.16 Закону, захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

  • Щодо підписання акту, – коментує юристка, – то більш вірним рішенням в даному випадку було би підписати акт та коротко зауважити причини своєї незгоди. Якщо справа розглядатиметься судом, то, коли він вважатиме за потрібне, може притягнути ЖЕК в якості співвідповідача у позові про відшкодуванні збитків.

Таким чином, тепер Олексій Миколайович може скласти мотивовану претензію споживача до виконавця послуг або звернутися зі скаргою до контролюючих органів – і в такий спосіб відстоювати свої права.
Чоловік, отримавши докладну консультацію, зрозумів, як потрібно діяти і тепер має намір довести свою правоту.

*Персональні дані змінено з етичних міркувань.

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×