Як відновити втрачені документи в умовах війни
Дата публікації: 14.02.2023
Що робити, якщо ваші документи були втрачені, знищені, пошкоджені або залишилися на тимчасово окупованій території? Як діяти з урахуванням воєнного стану? Консультацію на актуальну тему підготувала юристка Білоцерківської громадської організації «Правова єдність» Людмила Власенко.
Як відновити втрачений паспорт
Документом, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави, є паспорт. В Україні такими документами є внутрішній паспорт громадянина України — ID-картка або книжечка зразка 1994 року, а також закордонний паспорт.
У разі втрати паспорта громадянина України або паспорта для виїзду за кордон, потрібно невідкладно звернутися із заявою про втрату документа до поліції та отримати від поліцейських витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Далі, для оформлення нового документа слід особисто прийти до однієї з трьох установ:
– підрозділу
Державної міграційної служби (ДМС) України;
– центру надання адміністративних послуг (ЦНАП);
– центру обслуговування громадян «Паспортний сервіс».
Важливо! Якщо ви втратили паперовы документи, ви можете послуговуватися сервысом «єДокумент» у застосунку Дія. На час воєнного стану він є цифровим аналогом посвідчення.
Які послуги зараз надає Державна міграційна служба України
У межах своїх повноважень ДМС надає адміністративні послуги через центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи).
Громадянам України — послуги щодо закордонних паспортів та ID-карток;
Іноземцям — послуго щодо посвідок на тимчасове та постійне проживання на території України, посвідчень особи без громадянства для виїзду за кордон, продовження строку перебування на території України та надання дозволів на імміграцію.
Також ДМС наразі надає такі послуги:
- продовження терміну дії закордонних паспортів (строком до 5 років);
- вклеювання фотокарток дітей до закордонних паспортів їхніх батьків;
- видача виготовлених до 24 лютого закордонних паспортів та ID-карток, які були доставлені до органів ДМС.
Для відновлення паспорта громадянина України необхідно подати такі документи:
- заяву про втрату паспорта (її можна написати на місці за зразком);
- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань у випадку, якщо ваш паспорт вкрали (витяг є свідченням відкриття кримінальної справи);
- чеки про оплату адміністративного збору чи штрафу (Необхідно враховувати, що якщо ви самі загубили паспорт, то крім адміністративного збору, ви повинні будете сплатити штраф);
- довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- довідку про місце проживання.
Якщо у вас є діти, або ви перебуваєте в шлюбі чи розлучені, необхідно надати свідоцтва про народження дітей та про шлюб або розлучення.
Важливо! Довідка про статус внутрішньо переміщеної особи не є обов’язковою, але може знадобитися для встановлення місця реєстрації чи для підтвердження особи.
Як відновити індивідуальний податковий номер
Замість втраченого або викраденого документа оформляється та видається новий документ. На новій картці буде стояти відмітка «Дублікат».
Для його отримання необхідно звернутися до будь-якого податкового органу із заявою за формою № 5ДР та надати оригінал і копію паспорта. Ця послуга є безкоштовною.
Як відновити права водія та техпаспорт
У разі втрати посвідчення потрібно повідомити про це територіальний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ, а в разі викрадення — територіальний орган Національної поліції.
Для відновлення посвідчення водія заявник має подати заяву та такі документи:
- паспорт громадянина України чи ID-картка з довідкою про реєстрацію місця проживання;
- копію довідки про присвоєння ІПН;
- медичну довідку за формою 083/о (на час дії воєнного стану медична довідка не подається);
- платіжний документ про оплату адміністративної послуги.
Відновлення документів про вищу освіту
Зверніться із заявою до вишу, в якому ви здобували освіту, або до його правонаступника. У разі відсутності правонаступника — до управління Міністерства освіти і науки України.
Можна отримати електрону версію диплома про освіту на сайті Єдиної державної електронної бази з питань освіти — info.edbo.gov.ua
Крім того, Міністерства освіти і науки України розробила та презентувала освітній чат-бот EducationUaBot, за допомогою якого можна знайти інформацію про отримання дублікату, відновлення навчального процесу тощо. Дублікат документів про вищу освіту мають видати протягом 20 календарних днів з моменту звернення з заявою до закладу освіти.
Відновлення свідоцтва про реєстрацію чи розірвання шлюбу, народження, смерті чи зміну імені
Дані документи можна відновити он-лайн за допомогою порталу Дія. Для цього необхідно:
- перейти на сайт diia.gov.ua та авторизуватися;
- у меню «Послуги» обрати «Довідки та витяги»;
- обрати потрібний документ;
- заповнити необхідну інформацію;
- обрати спосіб доставки та оплатити послугу.
Як відновити документи за кордоном
Українські консульства займаються оформленням втрачених і протермінованих документів, а також видачею паспортів громадянина України та український закордонний паспорт за кордоном.
У консульстві також можна отримати:
- інформаційну підтримку;
- продовжити термін дії закордонного паспорта;
- внести відомості про дітей, молодших 16 років, до паспорта одного з батьків;
- оформити Свідоцтво про підтвердження особи на випадок, якщо у вас є лише внутрішній паспорт (старого зразка), де відсутні записи латиницею.
P. S. Більше актуальної інформації на правову та гуманітарну тематику – у спецрубриці #StandWithUkraine. В ній акумулюємо матеріали, які можуть стати в нагоді тим, хто страждає, чиї права порушуються внаслідок війни рф проти України.
ВИ МОЖЕТЕ НАШУ РОБОТУ СВОЇМ ВНЕСКОМ |
Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.