Коли у квартирі холодно: як домогтися перерахунку плати за тепло
Дата публікації: 28.02.2018
Під час опалювального сезону питання перерахунку плати з надання послуг із централізованого опалення через занизькі температурні показники у квартирах стають особливо актуальними. Як домогтися перерахунку плати, і чи впливає на такий перерахунок наявність чи відсутність лічильника тепла на будинку? Роз’яснює керівниця Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку при Білоцерківській міській ГО «Правова єдність», юристка Марина Лисич.
Пунктом 29 Правил надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів №630 від 21 червня 2005 року, передбачено, що споживач має право на зменшення розміру плати у наступних випадках:
- якщо надання послуг з централізованого опалення розпочалося пізніше встановленого строку або опалювальний сезон достроково закінчився;
- за наявності перерв у наданні послуг, що перевищують допустимий строк (12 годин на добу один раз на місяць);
- у разі невідповідності фактичної температури в житлових приміщеннях нормативній Температура повітря у житлових приміщеннях (за умови їх утеплення) має відповідати діючим нормам і правилам та становити +18° C (у наріжних кімнатах +20° C).
Допустимий строк відхилення від показників – 12 годин на добу (один раз на місяць).
Якщо температура у квартирі нижча за нормативну, необхідно повідомити про це виконавця в усній формі, телефоном або письмово за адресами, зазначеними в договорі про надання послуг із централізованого опалення.
У повідомленні зазначте прізвище, ім’я та по батькові, точну адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги.
Повідомлення незалежно від його форми (усна або письмова) обов’язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів.
Представник виконавця зобов’язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім’я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
Не пізніше визначеного у договорі про надання послуг із централізованого опалення строку представник виконавця повинен з’явитися до споживача для перевірки. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менше, ніж двоє споживачів.
За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг, який підписують споживач та представник виконавця. Акт-претензія складається у 2 примірниках: по одному для споживача та виконавця. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
У випадку відхилення показників якості перерахунок проводиться :
– на 5% за кожен градус відхилення від +18° C до +12° C у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від +20° C до +14° C) плати за період відхилення (протягом усього строку відхилення)
– при температурі в житлових приміщеннях нижче ніж +12° C (у наріжних кімнатах – нижче ніж +14° C) плата за централізоване опалення не справляється.
Виконавець має здійснити перерахунки протягом місяця, що настає за розрахунковим
Увага! Перерахунок за надання послуг із централізованого опалення здійснюється лише у випадку відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії.
P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».
Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження”.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.