Прорвало трубу у квартирі: межі відповідальності ЖЕКу та жильців
Дата публікації: 10.12.2018
Автор: ГО «Громадська платформа»
Чоловік ненавмисно затопив сусідів знизу, ситуацію владнав, збитки відшкодував. Але зі звинуваченнями ЖЕКу в тому, що вина аварії лежить виключно на ньому, категорично не погодився: вважав, що порив стався, оскільки старезні іржаві труби – то проблема комунальників. Чи правий він і як діяти далі, чоловікові підказали у Сєвєродонецькому офісі Мережі правового розвитку.
До Офісу при громадській організації «Громадська платформа» за правовою допомогою звернувся Олексій Миколайович Шваюн*, житель Луганщини. Пояснив, що мешкає на 5-му поверсі 9-поверхового будинку. Якось хотів самостійно замінити прокладку в кухонному крані. Та, коли перекривав воду, труба під мийкою розсипалася. Вода під високим тиском хлинула назовні, і поки чоловік не перекрив центральну подачу води в підвалі, дві квартири – Олексія Миколайовича та сусідів знизу – затопило.
Працівники ЖЕКу, які пізніше прибули на місце події, склали акт, у якому зазначили, що вина в цьому випадку – саме Олексія Шваюна, оскільки він самостійно взявся за ремонт і тепер повинен нести за все відповідальність. Однак Олексій Миколайович акт підписувати відмовився: він був переконаний, що не має нести відповідальність за стан та профілактику труб – це обов’язок ЖЕКу. Акт підписали працівники житлово-комунального підприємства та сусідка.
При цьому питання щодо затоплення сусідів знизу Олексій Миколайович врегулював, кошти на відновлення пошкодженого майна відшкодував.
Тепер він хотів розібратися, як розподіляється відповідальність у ситуації, що склалася, та захистити свої права.
Юристка Офісу Олена Полєтаєва пояснила наступне:
1.Ситуація, що склалася, регулюється Конституцією України та Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 9.11.2017 р. за № 2189-VIII.
2. Згідно з п.2 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець комунальної послуги зобов’язаний:
– вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг у строки, встановлені законодавством;
– своєчасно та власним коштом проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов’язаних з наданням комунальних послуг, що виникли з його вини.
Порядок оформлення претензій споживачів встановлено ст.27, 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
3. Згідно ст.23 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець послуги з централізованого водопостачання повинен забезпечити її постачання безперервно, з гарантованим рівнем безпеки та величини тиску. Послуга з централізованого водопостачання надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водопостачання, що затверджуються Кабміном України. Відповідальність за неналежне виконання договору регулюється ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
4. Згідно зі ст.16 Закону, захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.
- Щодо підписання акту, – коментує юристка, – то більш вірним рішенням в даному випадку було би підписати акт та коротко зауважити причини своєї незгоди. Якщо справа розглядатиметься судом, то, коли він вважатиме за потрібне, може притягнути ЖЕК в якості співвідповідача у позові про відшкодуванні збитків.
Таким чином, тепер Олексій Миколайович може скласти мотивовану претензію споживача до виконавця послуг або звернутися зі скаргою до контролюючих органів – і в такий спосіб відстоювати свої права.
Чоловік, отримавши докладну консультацію, зрозумів, як потрібно діяти і тепер має намір довести свою правоту.
*Персональні дані змінено з етичних міркувань.
P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».
Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».
Ви можете отримати індивідуальну консультацію через онлайн-чат Мережі правового розвитку. Чат працює щодня з 10:00 до 16:00. Допомогу надають юристи та юристки правозахисних організацій, які входять до складу Мережі правового розвитку.
P. S. Більше актуальної інформації на правову та гуманітарну тематику – у спецрубриці #StandWithUkraine. В ній акумулюємо матеріали, які можуть стати в нагоді тим, хто страждає, чиї права порушуються внаслідок війни рф проти України.
НАШУ РОБОТУ СВОЇМ ВНЕСКОМ |
Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн-чат
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня.
Чат-бот
Поставте питання через LawLink Bot в будь-який зручний спосіб. LawLink Bot — це розумний та цифровий юридичний помічник, якого створила Мережа правового розвитку.
Наші ініціативи
Мережа правового розвитку реалізує комплексні проєкти, спрямовані на посилення прав людини, розвиток спроможних громад та розбудову сталих інструментів доступу до правової допомоги. Ми працюємо на перетині адвокації, правопросвіти, локальної координації гуманітарного реагування
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.