Як правильно звернутися до державних органів
Дата публікації: 03.05.2019
Часто, для того, щоб реалізувати або захистити своє право чи отримати певну інформацію, людям доводиться звертатися до державних органів. У якій формі доречно звернутися, як оформити запит і як діяти, якщо відповідь вас не задовольнила, роз’яснює юрист Татарбунарського офісу Мережі правового розвитку Павло Головатий.
Звернення до державних органів можуть відбуватися у різних формах:
– телефоном;
– через інтернет (листи на електронну скриньку чи в он-лайн чатах на офіційних сторінках державних органів);
– на особистому прийомі;
– письмове звернення шляхом подачі його у канцелярію;
– письмове звернення шляхом відправлення поштовим зв’язком (Укрпоштою чи будь-якою іншою поштою).
Що важливо врахувати при виборі варіанту звернення
Якщо у вас швидке, необ’ємне питання, яке не вимагає від державного органу аналізу і збору інформації, проведення перевірок, а для вас достатньо усної нерозгорнутої відповіді – звертайтеся усно телефоном або особисто.
У випадку, якщо запит має на меті отримання ґрунтовної відповіді на важливе для вас питання, наша порада – підготуйте письмове звернення, у якому структуровано викладіть запит і додайте, якщо необхідно документи, які підтверджують ваші доводи. При підготовці письмового звернення важливо мати на увазі вимоги Закону України “Про звернення громадян” щодо обов’язкових реквізитів звернення:
• має бути зазначено ваше прізвище, ім’я, по батькові;
• місце проживання громадянина,
• підпис;
• дата звернення;
• в електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Без цих обов’язкових реквізитів звернення розглянуто не буде.
Важливо! Часто люди, які мають спірне з органом влади питання, розповідають юристам, що вони зверталися до органу, однак або зовсім не отримали відповіді, або (якщо звернення було усним) відповідь отримали, але вона їх не задовольнила. У таких випадках перше правило: оформити письмове звернення і обов’язково мати підтвердження його подачі/відправки до органу.
Таким підтвердженням можуть бути:
1)Штамп вхідної кореспонденції на другому екземплярі звернення (який залишається у заявника) з зазначенням дати прийняття та підпису відповідальної особи. Заявник має право наполягати на такому штампі та підписі.
2)Квитанція з поштового відділення про відправлення рекомендованого листа.
Тільки за наявності таких підтверджень подачі звернення у заявника є можливість оскаржити ненадання відповіді або неналежну відповідь органу або посадової особи.
P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».
Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.