Письмова скарга подіяла: покупцеві повернули гроші за бракований мобільний
Дата публікації: 20.12.2019
Автор: Білоцерківська міська громадська організація «Правова єдність»
Два гарантійні ремонти не змогли «повернути до життя» куплений в одному з магазинів Білої Церкви мобільний телефон. Однак навіть за таких обставин продавець не хотів визнавати товар неякісним і повертати за нього гроші покупцеві. Поки у справу не втрутилися юристи Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку.
«На справедливість з боку продавця вже й не розраховую. Але таки хочу знати, хто з нас правий за законом». З таким песимістичним настроєм прийшов до Офісу при громадській організації «Правова єдність» мешканець Київщини пан Віктор.
Розповів, що в липні 2019 року в магазині мобільного зв’язку придбав телефон. Через 21 день після покупки мобільний перестав працювати. Чоловік відніс покупку на гарантійний ремонт, в результаті якого у приладі замінили основну плату. Через місяць історія повторилася – і знову довелося замінювати плату. І вже у жовтні, коли телефон знову зламався, пан Віктор звернувся до магазину з пропозицією повернути йому кошти за неякісний товар. Адже з моменту його придбання чоловік не мав можливості нормально користуватися мобільним – переважну більшість часу той був на ремонті. Однак у магазині повернути кошти за товар неналежної якості відмовилися.
Юристка Офісу Інна Малишко проконсультувала пана Віктора, роз’яснила йому його права та можливі шляхи вирішення проблеми.
Отже, відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Отримавши консультацію, пан Віктор переконався, що закон на його боці, і за порадою юристки ще раз звернувся до магазину – тепер уже з письмовою скаргою, яка містила вимоги розірвати договір купівлі-продажу та повернути сплачені за телефон кошти. Цю скаргу Інна Малишко також допомогла скласти.
Лист на адміністрацію магазину подіяв: продавець погодився розірвати договір купівлі-продажу та повернув чоловікові кошти за бракований товар.
P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».
Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!
Надрукуйте постер
Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi
Станьте волонтером
Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим
Потрiбна консультацiя?
Онлайн
Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).
В офiсi
Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.
Приєднатися
Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.
Підтримати
Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.