Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Повірка лічильників води: за чиї кошти?

Хто має платити за повірку лічильників води? Як часто слід її проводити? Як обрати підприємство, яке повірятиме прилади? І що буде, якщо споживач відмовиться від повірки? Відповіді на ці та інші актуальні питання – у консультації Марини Лисич, юристки Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку при БМГО «Правова єдність».

Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», прийнятий 22 червня 2017року, набрав чинності 02.08.2017 року. Абзацом 2 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону зобов’язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (надалі – НКРЕКП) забезпечити перегляд порядків формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, зокрема в частині виключення зі структури тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води.
Відповідно до вимог Закону, НКРЕКП прийняла постанову № 1344 від 02.11.2017р. «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26 листопада 2015 року № 2868».
Згідно з нею, із діючих структур тарифів було вилучено витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку води.
Відтак із 29 листопада 2017 року повірка та ремонт засобів квартирних приладів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюватиметься за кошти абонентів. Громадяни можуть самостійно обрати підприємство, яке уповноважене проводити повірку засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та яке внесене до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій.
Відповідно до чинного законодавства, повірку лічильників треба провести не пізніше закінчення терміну міжповірочного інтервалу, встановленого для даного лічильника. Як правило, для лічильників води міжповірочний інтервал встановлено терміном до 4 років. Міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (якщо це новий прилад) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки ( якщо прилад був в експлуатації і вже проходив повірку) .
Інформація про терміни повірки лічильників друкується у квитанціях на оплату послуг за водопостачання.
А для абонентів, у яких міжповірочний інтервал закінчується/скінчився, додатково до квитанції надсилається повідомлення про повірку.
Нарахування у період тимчасової відсутності лічильника (під час проходження лічильником повірки) здійснюються відповідно до пункту 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, в якому вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показниками засобів обліку за попередні три місяці.
У випадку, якщо споживач відмовиться від повірки, нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення відбуватиметься на підставі показників загальнобудинкового лічильника, а в разі його відсутності – згідно з нормами водоспоживання.

Фото на головній сторінці: visnyk.poltava.ua

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×