Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Правила безпеки при користуванні банківськими картками

Дбаючи про безпеку операцій, що здійснюються за допомоги платіжних карток та аби запобігти шахрайським махінаціям, банки разом із Міжнародними платіжними системами розробляють ряд правил та рекомендацій. Їх роз’яснює юрист Татарбунарського офісу Мережі правового розвитку Павло Головатий.

Дотримуватися цих правил та рекомендацій варто всім без винятку користувачам банківськими картками, наголошує юрист.

  • При отриманні картки обов’язково поставте підпис на зворотній стороні: він допоможе ідентифікувати вас при розрахунках та убезпечити від шахраїв.
  • PIN-код невідомий працівникам банку, і вони ніколи його у вас не запитають.
  • Ні в якому разі не слід зберігати PIN-код разом із карткою або записувати його на картці.
  • Не надавайте іншим особам: PIN-код та інформацію, нанесену на вашу карту: дату закінчення вашої карти та CVV2-код – коди активації надіслані банком в вигляді СМС.
  • Шахраї просять інформацію під виглядом вашої участі в рекламних акціях, лотереях (за допомоги мобільних та стаціонарних телефонів, поштових та електронних листів). Ніхто не повинен знати, крім вас, ці дані!
  • При введені PIN-коду закривайте введені цифри коду рукою.
  • У жодному разі разі не вводьте PIN-код в інтернеті, оскільки для операцій в інтернеті PIN-код не потрібен.
  • Для отримання переказу коштів на вашу карту з іншої карти вам не потрібно вказувати третім особам PIN-код, дату закінчення вашої карти та CVV2-код.
  • Не передавайте карту та її дані третім особам при проведенні розрахунків в торгово-сервісних мережах/закладах та Банках – проводьте оплати самостійно або в вашій присутності, не втрачаючи карту з поля вашого зору.
  • Не використовуйте карту в платіжних пристроях, які викликають підозру. Періодично перевіряйте стан платіжної картки та рух коштів по поточному рахунку, до якого випущена Платіжна картка, за допомоги виписки за поточним рахунком, що надається банком. При виявленні розбіжностей заблокуйте карту через Центр клієнтської підтримки.
  • Рекомендується раз на в три місяці змінювати PIN-код платіжної картки в банкоматах банку з метою мінімізації можливих ризиків втрат даних картки.
  • Підключіть послуги: «SMS – банкінг»(послуга дасть вам змогу отримувати SMS-повідомлення), «Інтернет – банкінг» (послуга дасть вам змогу проглядати самостійно будь-які операції з Вашою карткою/рахунком.
  • Будьте уважними з оплатою в інтернеті:
    – Сайти, які просять вас залишити реквізити** для будь-яких інших цілей (участь у акції, підтвердження реєстрації, перевіркаданих і т.д.), найімовірніше, є шахрайськими.
    – Використовуйте захищений протокол передачі даних https:/. Банк не рекомендує проводити розрахунки, якщо на сайті використовується протокол передачі даних, відмінний від https:// (відображається на початку адресної строки браузера).
    – Для розрахунків використовуйте лише комп’ютер з обмеженим фізичним доступом сторонніх осіб.
    – Не передавайте реквізити власної картки для проведення операцій в інтернеті стороннім особам.
    – При розрахунках в інтернеті використовуйте лише захищений комп’ютер
    – Відвідуйте будь-які інтернет-сайти, проглядайте пошту та підключайте зовнішні носії інформації (наприклад, флеш-карти) лише при встановленому та ввімкненому антивірусному ПЗ.
    – Для забезпечення актуальності вашого антивірусу треба регулярно оновлювати його вірусну базу даних або встановити опцію «автоматичне оновлення».
    – Не відкривайте комп’ютерні файли та посилання, отримані з ненадійних джерел (в тому числі з невідомих адрес електронної пошти, а також від користувачів соціальних мереж).
    – У разі виникнення несправностей в роботі операційної системи або будь-яких підозр щодо зараження ПК, проведіть сканування дисків комп’ютера. Для цього можна використовувати як встановлений антивірус, так і спеціальні програми (утиліти), які можна безкоштовно завантажити на сайтах відомих компаній-розробників антивірусного забезпечення.
    – Якщо ви виявили вірус на комп’ютері, з якого вводили реквізити вашої картки, негайно зверніться до Центру клієнтської підтримки.
  • У разі втрати/викрадення картки, одержання інформації щодо несанкціонованих операцій з вашою карткою або при виникненні підозр щодо шахрайства – якнайшвидше звертайтеся до Центру клієнтської підтримки банку та із заявою до поліції.
  • Також якщо ви не хочете стати жертвою шахрайства, треба бути дуже уважними при знятті грошей з банкомату, Уважно роздивиіться, чи немає на ньому додаткових пристроїв, яких не було раніше, чи які відрізняються з загального виду банкомата.
  • За можливості краще користуватися банкоматом, який знаходиться всередині банківського відділення – навряд чи шахраї ризикнуть поставити на нього пристрій на очах у охоронців і співробітників банку.

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×