facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Реєстрація ФОП: податкові дії після внесення у реєстр (+форма заяви)

Реєстрація ФОП відбувається у два етапи: перший реєстрація в Єдиному державному реєстрі підприємств(ЄДР), другий в органах Державної податкової служби (ДПС). Як зареєструватися і що важливо врахувати, роз’яснює консультантка  Мережі правового розвитку  з фінансів та оподаткування Анна Карпенко.

Податкові дії після внесення в реєстр

Після подання реєстраційної заяви (Форма №1 Наказ Мінюста №3268/5) https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/81/f462214n217.doc

в Єдиному реєстрі з’являються відомості щодо реєстрації ФОП.
До податкових органів інформація щодо реєстрації ФОП потрапляє автоматично. Тому необхідно це врахувати, якщо ви плануєте працювати на спрощеній системі: адже якщо не подати заяву про обрання спрощеної системи під час реєстрації підприємцем, то ФОП автоматично буде перебувати на загальній системі оподаткування.

Проте обрати спрощену систему оподаткування можна протягом 10 днів із дня реєстрації в Єдиному державному реєстрі.

При цьому важливо знати, що датою початку здійснення діяльності ФОП буде дата реєстрації у ЄДР.

Реєстрація в ЄДР відбулася що далі

Для реєстрації в органах ДПС необхідно визначитися з системою оподаткування: загальна чи спрощена.

Якщо підприємець вирішив здійснювати діяльність на загальній системі оподаткування, то до органів ДПС потрібно звернутися тільки у випадку, якщо він вирішив стати на облік як платник ПДВ.
Порядок реєстрації платників ПДВ визначено в ст.183 ПКУ та в розділі ІІІ Наказу Мінфіну №1130 від 14.11.2014р.

Для реєстрації платником ПДВ необхідно подати заяву за формою №1-ПДВ*, затвердженою Наказом №1130:

  • при добровільній реєстрації – не пізніше, ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду (п. 183.3 ПКУ);
  • при обов’язковій реєстрації – не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсяг оподатковуваних операцій у розмірі 1 000 000 грн (п. 183.2 ПКУ).

Для реєстрації платником єдиного податку необхідно подати заяву про обрання спрощеної системи до органів ДПС за місцем реєстрації(прописки). Посилання на форму заяви https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/75/f489055n36.doc

ДПС розглядатиме заяву упродовж 2 днів з дати надходження заяви (п. 299.3 ПКУ).

Обираючи групу(1-4) спрощеної системи оподаткування, необхідно звернути увагу на обмеження за видами діяльності, лімітом доходу, кількоістю працівників.

Як подавати заяви

Подати заяву в ДПС можна одним із затверджених варіантів (ст.298 ПКУ):

  • особисто або через уповноважену особу;
  • поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  • в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису(Дія, Електронний кабінет платника на сайті ДФС тощо);
  • через державного реєстратора одночасно з реєстраційною заявою.


Терміни подання заяви про спрощену систему:

  • під час реєстрації підприємцем;
  • протягом 10 календарних днів після реєстрації;
  • якщо не встигли протягом 10 днів, то тоді не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку звітного періоду (п.298.1.4 ПКУ).

Як отримати витяг

Для перевірки реєстрації та отримання офіційного документа платник може подати до ДПС запит на отримання Витягу з Реєстру платників єдиного податку (п.299.9 ПКУ).

Форма запиту затверджено Наказом №308.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1054-19#n26

Отже, прийнявши рішення про реєстрацію підприємцем, спочатку необхідно визначитися з видами діяльності та системою оподаткування. Якщо на момент подання реєстраційної заяви ви вже визначилися з групою платника єдиного податку, то радимо одночасно подати заяву про обрання спрощеної системи оподаткування.

*Завантажити форму можна у додатку до цієї статті.

Джерела:

Податковий кодекс України – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n7282

Наказу Мінфіну №1130 від 14.11.2014р. – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1456-14#Text

Наказ Міністерства юстиції № 3268/5 від 18.11.2016 року –

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1500-16#n48

Наказ Міністерства фінансів №308 від 16.07.2019 року – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1054-19#n20

Отримати детальнішу консультацію можна за телефоном 096-032-35-38. Консультантка на зв’язку із 11:00 до 13:00, понеділок – п’ятниця

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×