Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Що таке сервіс «Відкрите місто» і яка користь громаді від його впровадження

Сервіс «Відкрите місто» є краудсорсинговою інтернет-платформою для взаємодії мешканців громади з місцевою владою та комунальними підприємствами, а також для самоорганізації громадян. Про розділи сервісу, як він може поліпшити життя у вашій громаді та як його запровадити, роз’яснюює юрист, керівник Хмільницького офісу Мережі правового розвитку Віталій Дорох.

На фото: Віталій Дорох – юрист, керівник Хмільницького офісу МПР.

На сайті сервісу «Відкрите місто» є 2 розділи:

  1. «Проблеми» – цей розділ дає можливість створювати повідомлення про проблему, яке буде направлено у відповідну організацію для вирішення. Для прикладу, хтось з активних мешканців громади побачив, що після буревію впало дерево, перегородивши частину тротуару, і пішоходи змушені виходити на проїжджу частину, щоб його обійти. Звичайно, така ситуація є не дуже зручною для пішоходів. Більше того: вона є небезпечною.

Отже, активний мешканець має кілька варіантів поведінки:

–       пройти повз, не відреагувавши на таке;

–       спробувати самотужки прибрати дерево;

–       зробити гнівний пост в Фейсбуці;

–       скористатися сервісом «Відкрите місто».

Якщо мешканець громади обирає останній варіант, то йому досить зробити кілька нескладних дій, а саме:

–       відкрити, наприклад, на телефоні, додаток «Відкрите місто»;

–       обрати свою громаду;

–       нтиснути кнопку «Повідомити»;

–       обрати категорію проблеми;

–       поставити точку на карті, де знаходиться проблема;

–       коротко описати проблему;

–       додати фото та/або відео;

–       натиснути «Повідомити».

Після цього модератор вашого міста перевірить повідомлення та опублікує на сайті. Водночас відповідний підрозділ міської ради або комунальне підприємство отримає «сигнал» про проблему, яку потрібно негайно вирішити. Зрозуміло, що проблеми бувають різні, і на їх вирішення може піти від кількох годин до кількох місяців (якщо проблема, наприклад, стосується облаштування освітлення вулиці тощо). Коли проблему вирішать, про це буде зазначено на карті міста.

  1. Ще одна можливість сервісу «Відкрите місто» – це розділ «Корисні об’єкти». Це  карта міста, на яку користувачі порталу можуть наносити різні корисні об’єкти, як-от лікарні, школи, парковки, туристичні об’єкти, зони безкоштовного Wi-Fi, пункти прийому вживаних батарейок та інше. Алгоритм приблизно такий самий, як і при визначенні проблеми, який ми описали вище.

Варто зауважити, що модератори сайту мають право залишити без відповіді і не розміщувати на сайті звернення, які містять ненормативну лексику, наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, а також заклики до розпалювання національної, расової, релігійної та іншої ворожнечі.

Як запровадити сервіс у вашій громаді

Для того, щоб у вашій громаді було запроваджено сервіс «Відкрите місто», потрібно спочатку обрати електронний майданчик, на якому, власне, відбуватимуться всі процеси. Це може бути веб-платформа «Єдина платформа місцевої електронної демократії» (скорочено – e-DEM) https://e-dem.ua або будь який інший інтернет-ресурс, на вибір територіальної громади.

Після цього потрібно розробити та затвердити відповідну нормативно-правову базу та провести навчання для відповідальних осіб.

Якщо вас зацікавили практичні аспекти впровадження громадського бюджету у ваших громадах – звертайтеся, допоможемо консультаціями та практичними порадами.

P.S. Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×