Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Як виправити помилку у свідоцтві про народження

Консультація юристки Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку Інни Малишко є відповіддю на питання, як виправити помилку у свідоцтві про народження. З таким запитом до Офісу при громадській організації «Правова єдність» звернулася місцева жителька.

Внесення будь-яких змін до актових записів цивільного стану (в тому числі й до свідоцтва про народження) регулюється «Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання».
Щоб виправити помилку в актових записах цивільного стану, треба звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного за місцем проживання із заявою. Внутрішньо переміщені особи (а також жителі непідконтрольної території) вправі звернутися з такою заявою до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного на їх вибір (п.2.1 «Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»).
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити у прийнятті та розгляді заяви про внесення змін.
Відповідно до п. 2.5 «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання», заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається:

  • особою, щодо якої складено актовий запис;
  • одним із батьків неповнолітнього (малолітнього);
  • піклувальником неповнолітнього та опікуном малолітнього;
  • опікуном недієздатної особи;
  • спадкоємцем померлого;
  • представником органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.

До заяви потрібно додати(п.2.7 «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»):
– свідоцтво, у якому зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні;
– інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті (п.2.6«Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»).

Це можуть бути наступні документи:
– повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
– копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому;
– паспорти батьків або самої особи, щодо даних якої треба внести зміни.

Якщо актовий запис про народження знаходиться у архіві іншого відділу державної реєстрації актів цивільного стану, орган, куди особа звертається, повинен самостійно витребувати потрібні дані.
Якщо той відділ державної реєстрації актів цивільного стану знаходиться на окупованій території, державна реєстрація актів цивільного стану підтверджується відповідними свідоцтвами, витягами з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, якщо вони не містять незастережених виправлень, дописок чи явних ознак підробки.
Зміни до втраченого свідоцтва можуть вноситися тільки після його поновлення (п.2.9. «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»).

Розгляд
На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки Відділ державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану (і до свідоцтва) або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку (2.12. «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»).).

Строки розгляду
Питання про внесення змін до актових записів цивільного стану (відповідно і до свідоцтва про народження) розглядається у тримісячний строк з дня подання відповідної заяви до відділу державної реєстрації актів цивільного стану. Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику видається нове свідоцтво. На свідоцтві проставляється штамп «Повторно».
Свідоцтво, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у встановленому порядку (2.22. «Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання»).

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

 

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×