Як зняти арешт з нерухомого майна

Почавши оформлювати спадщину після смерті бабусі, вінничанка дізналася, що на її майно накладено арешт. З цією проблемою вона звернулася до Вінницького офісу Мережі правового розвитку. Як зняти арешт з нерухомого майна, пояснює юрист Офісу при громадській організації «Подільський центр прав людини» Олександр Довбиш.

Частими є випадки, коли громадяни під час оформлення спадщини дізнаються, що на їхнє майно накладено арешт. Як правило, такі ситуації виникають під час судового розгляду справи (до прикладу, стягнення коштів банком). Банк звертається із клопотанням до суду про забезпечення позову, і суд без участі сторін та відома боржника накладає арешт на усе його майно. При цьому особа, стосовно якої накладений арешт, навіть не знає про цей факт. Громадяни дізнаються про накладений арешт через кілька років, вже після завершення справи в суді.
Для зняття арешту з нерухомого майна необхідно звернутися до державного реєстратора для отримання письмового витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна.
В Реєстрі міститься інформація про те, коли, хто і підставі якого документа накладав арешт на майно. Якщо арешт наклав суд, то відповідна ухвала суду була направлена для виконання в органи ДВС по місцю знаходження майна.
Наступний крок – звернення до органів Державної виконавчої служби для з’ясування підстави обтяження та отримання копії матеріалів виконавчого провадження.
Після цього в архіві суду слід отримати ухвалу суду про накладення арешту. Потім – підготовка та подача до суду, який розглядав справу, заяви про скасування заходів забезпечення позову. До заяви слід додати документи про відсутність між сторонами спору та підтвердження факту накладення арешту. Така заява не оплачується судовим збором та розглядається у п’ятиденний строк.
Є випадки, коли постанову про арешт майна виносила виконавча служба в рамках виконавчого провадження з примусового виконанню судового рішення про стягнення коштів. У цих випадках, після виконання судового рішення, слід звернутися із заявою про зняття арешту з нерухомого майна на ім’я начальника відповідного відділу ДВС. Варто знати, що виконавча служба зберігає матеріали виконавчого провадження протягом трьох років. Якщо цей термін минув, то потрібно звертатися до суду.

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження».

 

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00 у будні дні (обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×