Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Не мешкав у квартирі – не повинен оплачувати «чужі» борги за комуналку

Автор: Громадська організація “Центр права”

Молодий черкасець потрапив до списку боржників за комунальні послуги, яких не споживав. Роками чоловік не мешкав у материній квартирі, де був офіційно зареєстрований, але суд визнав його причетним до боргів і заблокував банківський рахунок. Юристи Черкаського офісу Мережі правового розвитку надали всебічну правову допомогу – і проблема вирішилася ще до другого судового засідання.

25-ти річний Захар звернувся до Офісу при громадській організації «Центр права» з проблемою стягнення заборгованості за водопостачання. Розповів, що майже все життя мешкав в інтернаті, оскільки свого часу був вилучений із сім’ї за рішенням суду. При цьому офіційно зареєстрований був у квартирі матері, яка і є власницею житла. Жінка накопичила великі борги за водопостачання та водовідведення, про які Захар дізнався лише коли йому заблокували банківську картку.
Як з’ясувалося пізніше, комунальна установа звернулася з приводу материних боргів до суду, де отримала заочне рішення про солідарне стягнення заборгованості з усіх зареєстрованих мешканців квартири. Тобто, боржником автоматично став і син, відповідно Державна виконавча служба «покарала» і його.

Чоловік отримав не лише докладну консультацію юристки Офісу Юлії Дмитраш, а й практичну правову допомогу. Адже під час консультації юристка дізналася, що судове засідання по справі Захара то його матері має відбутися через місяць. На ньому мали розглядати питання про стягнення заборгованості за водопостачання та водовідведення вже й за інші роки. Тому юристка завчасно провела процедуру медіації: надала комунальникам докази фактичного проживання Захара в іншому місці, а також домовилися про перерахунок заборгованості.
В результаті комунальна установа видала довідку про відсутність заборгованості у Захара, а також направила до суду клопотання про вилучення його зі співвідповідачів.
Отже, відтепер чоловік не є боржником – відтак і його банківські рахунки розблокували.

Коментує юристка

На фото: Юлія Дмитраш, юристка Черкаського офісу МПР.

Згідно зі ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року, суб’єктом правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є споживач. У ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року міститься визначення споживач.
Індивідуальний споживач – це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Відповідно до п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач зобов’язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Згідно з ч. 1 п. 6 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач має право не оплачувати вартість комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону, споживачі зобов’язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.

P.S. Будьте в курсі кожної новини та події – підпишіться на наш Telegram-канал: https://t.me/LegalDevelopmentNetwork

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×