facebook
Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Посилка загубилася: пенсіонер добився відшкодування збитків Укрпоштою

Дата публікації: 08.05.2018

Автор: БМГО «Правова єдність»

Юристка Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку Марина Лисич на успішному прикладі з практики роз’яснює, як відшкодувати матеріальні збитки, якщо посилка, надіслана через Укрпошту, загубилася. Також у статті подано таблицю з розмірами матеріальної відповідальності винуватця пропажі.

У березні 2018 року до офісу при Білоцерківській міській громадській організації  «Правова єдність» звернувся пенсіонер Микола Панченко*. Ще в січні 2017-го (на Різдвяні свята) він відправив Укрпоштою посилку до США з подарунками своєму синові та його родині. Однак адресат гостинців не отримав. Як з’ясувалося пізніше, посилка загубилася…  Оскільки пан Микола витратив на подарунки чималі гроші, він мав намір добитися справедливості та повернути кошти, однак не знав, як це зробити.

Юристка офісу Марина Лисич проаналізувала законодавство щодо цього питання, надала пану Миколі витяги із законодавства та допомогла оформити заяву до Укрпошти.
В результаті Микола Панченко отримав матеріальне відшкодування завданих йому збитків.

Марина Лисич, юристка БМГО “Правова єдність”. Фото:  legalspace.org

Коментує юрист

Згідно з Законом України «Про поштовий зв’язок» за втрату, недостачу або пошкодження вкладень поштових відправлень, порушення контрольних строків доставки поштових відправлень персонал оператора, з вини якого завдані збитки, несе відповідальність у порядку, передбаченому законодавством України.

За втрату (пошкодження) міжнародних поштових відправлень і посилок оператори несуть відповідальність відповідно до вимог актів Всесвітнього поштового союзу та законодавства України, за невиплату міжнародних поштових переказів — відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до Порядку та умов надання послуги з пересилання міжнародних поштових відправлень у разі ненадання або неналежного надання послуг з пересилання реєстрованих міжнародних поштових відправлень відправник (адресат) має право протягом шести місяців, починаючи з наступного дня після подання відправлення для пересилання звернутися до ПАТ «Укрпошта» для наведення відповідної довідки або з вимогою про відшкодування завданих йому збитків (згідно із вимогами Актів Всесвітнього поштового союзу).

Як скласти заяву

У заяві зазначаються вид, категорія та номер поштового відправлення, місце та дата прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) і поштова адреса відправника та адресата, а у відповідних випадках – сума оголошеної цінності поштового відправлення, сума післяплати.

У разі, коли це стосується посилки, дрібного пакета, листа, бандеролі, у заяві зазначається вид упаковки, детальний перелік та вартість вкладення.

У разі, коли це стосується згрупованих поштових відправлень, то до заяви також долучається їх список.

Під час подання заяви відправник повинен пред’явити розрахунковий документ.

Скільки чекати на результат

У відповідності до вимог Актів Всесвітнього поштового союзу рекламація (запит) може розглядатися призначеним оператором країни призначення, якому було направлено цю рекламацію, протягом 2 місяців від дня подання початкової рекламації чи протягом 30 днів від цієї дати, якщо рекламація була передана з використанням електронного засобу.

За збитки, завдані внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання реєстрованого міжнародного поштового відправлення, прийнятого для пересилання ПАТ «Укрпошта», відшкодування виплачується відправникові.

Відшкодування збитків: терміни та розміри

Відшкодування збитків, завданих внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання реєстрованого міжнародного поштового відправлення, виплачується адресату в Україні за умови, якщо відправник відмовився від своїх прав на його користь і повідомив про це у письмовому вигляді призначеного оператора поштового зв’язку країни подання. Необхідність у цій відмові не потрібна у випадках, коли відправник та адресат є однією й тією ж особою.

У випадку відмови від своїх прав відправник чи адресат у встановленому законодавством України порядку може дозволити третій особі одержати відшкодування.

За збитки, завдані внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання реєстрованих міжнародних поштових відправлень, ПАТ «Укрпошта» несе матеріальну відповідальність** перед користувачем послуг пошитого зв’язку (вимоги Актів Всесвітнього поштового союзу).

Відшкодування повинно бути виплачене відправникові (адресатові) не пізніше трьох місяців, починаючи від дня, наступного за днем подання рекламації. Виплата відшкодування відправникам (адресатам) в Україні проводиться в національній валюті України. Розмір суми відшкодування визначається із застосуванням курсу гривні до СПЗ (це умовна розрахункова одиниця Міжнародного валютного фонду, яка застосовується країнами – членами Всесвітнього поштового союзу для визначення тарифу на поштові відправлення), що був встановлений Національним банком України і діяв в ПАТ «Укрпошта» на момент подання реєстрованого міжнародного поштового відправлення для пересилання.

При визначенні розміру відшкодування непрямі збитки, нереалізовані прибутки чи моральна шкода до уваги не беруться.

Якщо реєстроване міжнародне поштове відправлення виявлено після виплати відправникові (адресатові) належної суми відшкодування, міжнародне поштове відправлення вручається відправникові (адресатові). При цьому відправник (адресат) повинен повернути виплачену йому суму відшкодування у відповідності до вимог законодавства України.

*Ім’я змінено з етичних міркувань.

** Таблиця з розмірами матеріальної відповідальності – у додатку до статті.

 

rozmir_vidshkoduvannya

P.S. Офіси Мережі правового розвитку створені та працюють за підтримки  програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного Фонду «Відродження».

 Погляди, відображені у цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Міжнародного фонду «Відродження”.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
щодня
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

connect

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

support

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×