Потрібна юридична консультація? Наш юрист надасть її безкоштовно

Аналізуємо правову допомогу, надану Мережею правового розвитку в III кварталі 2020 року

Автор: Ніна Гаєвська, менеджерка з комунікацій Мережі правового розвитку

Мережа правового розвитку​ провела аналіз звернень до Офісів Мережі щодо отримання правової допомоги за ІІІ квартал 2020 року. Дані свідчать, що, як і в попередні періоди, незважаючи на карантин, найбільшу кількість консультацій правники МПР надавали за сімейними питаннями. Проте консультації щодо трудових відносин сильно змінили свою позицію у рейтингу, перемістившись із дев’ятого місця на третє.

Обмеження аналізу 

  • Інформація представлена відповідно до даних системи кейс-менеджменту Громадської спілки “Мережа правового розвитку” та ілюструє зареєстровану інформацію згідно з наданими консультаціями в офісах та дистанційно (телефоном, через електронну пошту, сервіси миттєвих повідомлень, відеоконферензв’язок та через онлайн-чат на сайті Мережі).
  • Інформація збирається офісами Мережі в окремих населених пунктах, тому звернення можуть не ілюструвати тенденцію на всю область, а лише на клієнтську аудиторію організацій цих населених пунктів. З повним переліком населених пунктів, у яких розташовані офіси Мережі правового розвитку, ви можете ознайомитися за посиланням: https://ldn.org.ua/office/

У переважній більшості клієнтам були надана первина правова допомога (94%) та лише в окремих випадках — вторинна (5,5%), послуги медіації (0,2%). Випадків надання послуг із вирішення проблеми у громаді та фасилітації діалогу за період, що аналізувався, не зафіксовано. 

За характеристикою цільової аудиторії справ найбільшу кількість становлять індивідуальні справи (97,8%), за ними — колективні проблеми (1,7%) й на останньому місці — проблеми в громаді (0,49%). 

До організацій Мережі правового розвитку звертаються дуже різні клієнти. Ми підготували невелику аналітику про те, хто вони та звідки дізналися про наші послуги.

Найбільший відсоток звернень – за порадою родичів та знайомих. Отже, рівень та якість наданих послуг викликає у людей бажання рекомендувати нас близьким та друзям. Також значна частина наших клієнтів дізнається про нас через мережу Інтернет.

Більша частина наших клієнтів – це жінки (58,11%) та дещо менше — чоловіки (41,88). 

Звернення за правовою допомогою мешканців сіл становили 31,6%, а мешканців міст — 68,4%, тобто у 2 рази більше.

За віком запитувачів правової допомоги кількість звернень розподілилась наступним чином: до 17 років — 0,39%, 18-29 років — 6,6%, 30-45 років — 19,6%, 46-59 років — 62,2%, 60 років та більше — 11,2%.

Щодо категорій справ, з якими звертаються за правовими консультаціями, то на першому місці залишаються сімейні справи (14,8%), на другому — трудові відносини (14%), третє місце тепер посідають питання соціального забезпечення (10,8%), четверте місце – земельні відносини (10,4%), а п’яте – спадкові питання (10,2%).

Загальна кількість справ, зареєстрованих організаціями Мережі правового розвитку у її системі кейс-менеджменту за ІІІ квартал 2020 року, склала 3316. Ця допомога була надана 3142 особам. Для порівняння: за аналогічний період 2019 року (ІІІ квартал) допомога була надана 1739 особам (у 2020 році на 190% більше) за 1975 справами (у 2020 році на 159% більше). 

У зв’язку з карантином і великою кількістю питань, що виникли внаслідок цього, на сайті ми створили сторінку, на якій розміщена вся найбільш актуальна інформація: графік роботи офісів Мережі та додаткові контакти для дистанційних консультацій, відповіді на поширені питання, новини щодо змін законодавства тощо. 

Традиційно фахівці Мережі правового розвитку підготували за найбільш популярними категоріями справ низку правових консультацій та інформацію про практичний досвід вирішення подібних правових проблем: 

  1. Сімейні справи:
    Стягнення аліментів на утримання повнолітньої дитини, яка продовжує навчання
    Позбавлення батьківських прав: особливості процедури
  2. Трудові відносини:
    Працівник відсутній на робочому місці: що варто знати роботодавцю
    Якщо працівник відмовляється підписувати посадову інструкцію
  3. Соціальне забезпечення:
    Як молодим батькам отримати грошову компенсацію замість «пакунка малюка»
    Соціальна допомога непрацюючій особі, яка не набула права на пенсійну виплату
  4. Земельні відносини:
    Принцип формування черги на землю
    При оформленні земельної ділянки погодження архітектора потрібно не завжди
  5. Спадкові:
    Хто має право на отримання обов’язкової частки у спадщині

Ви завжди можете ознайомитися з більшою кількістю консультацій та успішних історій на нашому сайті, або звернутись за онлайн-консультацією юриста до нашого чату!

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Знайшли своє рiшення? Допоможiть iншим!

Надрукуйте постер

Роздрукуйте та розмiстiть на дошцi оголошень у своєму под’їздi постер Мережi

Станьте волонтером

Станьте волонтером та допомогайте знаходити рiшення проблем iншим

Потрiбна консультацiя?

Онлайн

Поставте питання, i один з експертiв Мережi надасть вiдповiдь.
Графік роботи чату: з 10:00 до 16:00
з понедiлка по п'ятницю
(обідня перерва з 13:00 до 14:00).

В офiсi

Знайдiть найближчу приймальню у своєму мiстi та запишiться на консультацiю.

Приєднатися

Ми завжди відкриті для спроможних організацій та активних особистостей, які поділяють наші місію, бачення та цінності і готові долучитися до їх реалізації.

Підтримати

Ми робимо правову допомогу доступною. Ми посилюємо спроможність громад та допомагаємо їм розвиватися. Підтримайте нас у цій роботі.

Повідомити про помилку

×